۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
مردم توان خرید مواد غذایی را ندارند| گرانی حبوبات در اردبیل
رئیس اتحادیه خواربار فروشان اردبیل:

مردم توان خرید مواد غذایی را ندارند| گرانی حبوبات در اردبیل

اردبیل- وثوق، رئیس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل گفت: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از مردم به ویژه در حاشیه شهر، دیگر توان خرید اجناس مورد نیازشان را ندارند.

وحید وثوق در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به گرانی اجناس و محصولات مورد نیاز مردم در بازار اظهار کرد: متاسفانه روند صعودی قیمت اجناس همچنان ادامه دارد و این موضوع بسیاری از خرده فروشان و حتی عمده فروشان، را در شرایط سختی قرار داده است.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل افزود: متاسفانه در دید عامه مردم خرده فروشان متهم ردیف اول گرانی هستند در حالیکه فعالان صنفی خواربار فروشی، _باتوجه به رقابتی بودن بازار_ قیمت فروششان از قیمت روی پاکت اجناس، هم پایین تر است.

وی تصریح کرد: عمده فروشان ۱۰ الی ۱۲ درصد و خرده فروشان نیز در حدود ۳ درصد، افزایش قیمت به عنوان سود اجناسی که از کارخانه ها در اختیارشان قرار می گیرد، دارند.

وثوق با بیان اینکه کنترل گرانی نیاز به برنامه نظارتی از سوی مدیران بالادستی دارد اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از مردم به ویژه در حاشیه شهر، دیگر توان خرید اجناس مورد نیازشان را ندارند.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل اظهار کرد: این روزها خرده و عمده فروشان اردبیلی نیز شرایط سختی را سپری می کنند؛ چراکه در هر بار خرید کالا و اجناس، باید سود حاصل از فروش محصولات قبلی را نیز برای خرید فعلی خود بپردازند و این در کوتاه مدت باعث خالی شدن قفسه مغازه هایشان می شود.

وثوق در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به وعده وزیر جهادکشاورزی مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات در بازار اظهار کرد: کاهش قیمت لبنیان اگر واقعی باشد، قطعا در بازه زمانی ۱۰ الی ۱۵ روزه اتفاق خواهد افتاد و به همین زوی نمی توان انتظار داشت که قیمت این محصولات در بازار با افت همراه باشد.

وی تصریح کرد: البته کاهش ۱۰ درصدی قیمت بویژه در مورد اقلامی محدود، چندان اتفاق ویژه ای نیست اما امیدواریم دولت با کار نظارتی و حمایتی، همین روند را ادامه دهد تا شاهد ایده آل شدن شرایط بازار باشیم.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل در خصوص قیمت حبوبات در بازار نیز اظهار کرد: متاسفانه قیمت این اجناس در بازار همچنان روند صعودی دارد.

وی افزود: قیمت هرکیلو نخود در عمده فروشی های اردبیل ۳۱ هزار تومان، عدسی ۳۸ هزار تومان و لوبیا چیتی ۴۴ هزار تومان است که قطعا این محصولات در خرده فروشی ها با افزایشی در حدود ۱۰ درصد به دست مردم خواهد رسید.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha