۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
سیاست دوگانه شرق و غرب در مورد بازار رمز ارزها
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

سیاست دوگانه شرق و غرب در مورد بازار رمز ارزها

در روز هجدهم مهر ماه قیمت رمز ارزها در بازار جهانی تغییر زیادی نسبت به روز قبل نداشت ولی سیاست متفاوت چین و امریکا در مورد بازار رمز ارزها مورد توجه رسانه ها بود.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز ۱۸ مهر سال ۱۴۰۰ قیمت رمز ارزها در بازار جهانی تغییر چندانی نسبت به روز قبل نداشت. در این روز هر بیت کوین با قیمت ۵۴ هزار و ۸۰۰ دلار مبادله شد و قیمت هر اتریوم به مرز ۳۵۲۰ دلار رسید. قیمت هر رمز ارز XRP در این روز برابر با ۱.۱۶ دلار بود و هر دوج کوین با قیمت حدود ۲۵ سنت به باز ار عرضه شد.

اما این قیمتها در شرایطی در بازار  وجود دارد که همچنان تلاش مقامات امریکایی برای قانونمند سازی بازار رمز ارزها و نظارت بر ان ادامه دارد و صندوق بین المللی پول هم در مورد خطری که توسعه این بازارها برای اقتصاد سنتی دارد هشدار داده است. نگرانی در مورد فرار مالیاتی بسیاری از شرکتهای بزرگ از طریق سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها ادامه دارد و گزارشهایی هم در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد این نگرانی چندان بی مورد هم نیست.

سی ان بی سی هم گزارش تازه ای در مورد نوسان های زیاد بازار رمز ارزها ارایه داد و در این گزارش نوشت: «این بازار بسیار پر تلاطم است و ارزش رمز ارزها در هر ساعت تغییر می کند. ریسک سرمایه گذاری در این بازار بالا است ولی برای افرادی که مهارت و علم لازم برای ورود به این بازار را دارند می توان این طور گفت که بازار سوداوری زیادی دارد.»

 در ادامه گزارش با اشاره به این مطلب که بیت کوین  را پول اینده دنیا می دانند امده است: «بدون شک پول آینده دنیا به شکلی که امروزه از ان استفاده  می کنیم نخواهد بود. دیگر خبری از پول های کاغذی و کیف پول های امروزی نخواهد بود ولی نمی توان اطمینان داشت که بیت کوین پول اینده است. شاید پول های دیجیتال دیگری که تحت نظارت دولتها و بانکهای مرکزی به بازار عرضه شوند، کارایی بالاتری داشته باشند.آنچه تا امروز می توان گفت این است که با وجود اینکه که بیت کوین بازار پر تلاطمی است و ارزش ان به شدت نوسان می کند، هنوز در زمره محبوب ترین رمز ارزها در دنیا قرار دارد و سرمایه گذاری در این بازار بالا است.»

 اما در شرایطی که دنیای غرب در تلاش برای ایجاد قوانینی برای تطابق با بازار رمز ارزها و پذیرش ان به عنوان بخش مهمی از اقتصاد مدرن دنیا است در شرق دیدگاه متفاوتی وجود دارد. مقامات کشور چین در روز گذشته اعلام کردند که فعالیتهای مرتبط با استخراج رمز ارزها و مبادله رمز ارزها را در لیست سیاه قرار داده اند. لیست سیاه کشور چین، فهرستی است که مشاغل ممنوعه برای اتباع چینی و افراد خارجی ساکن در کشور چین در آن قرار دارد و سرمایه گذاری در این مشاغل ممنوع است. دولت چین تاکید کرد  پیش از این ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها برای چینی ها اعلام شده بود ولی  باید تاکید کرد هر فرد و شرکتی که در داخل کشور چین فعالیت می کند شامل این قانون می شود .

 دولت چین یک ماه قبل فعالیت در بازار رمز ارزها را ممنوع اعلام کرد و به دنبال ان بسیاری از شرکتهایی که در زمینه استخراج رمز ارزها یا مبادله ان فعالیت می کردند از چین خارج شدند. بانک مرکزی چین هم استفاده از منابع مالی موجود در سیستم بانکی این کشور را برای استفاده در بازار رمز ارزها ممنوع اعلام کرد.

 چین در نظر دارد سرمایه گذاری این کشور در بازار رمز ارز را به صفر برساند زیرا مقامات این کشور معتقدند بازار رمز ارز ریسک بالایی دارد و ارزش ذاتی برای این بازار نمی توان متصور بود.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha