۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
بهره برداری از پروژه کمربندی گرگان نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بهره برداری از پروژه کمربندی گرگان نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار

گرگان- رفیعی نژاد، مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان گفت: برای بهره برداری از قطعه اول کمربندی گرگان بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال و بخش دوم آن چند صد میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی اصغر رفیعی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار محدودیت های منابع مالی دولت را علت تاخیر در بهره برداری این پروژه دانست و اظهار کرد: برای اتمام پروژه کمربندی گرگان دست کم دوهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: این رقم برآورد شده برای پروژه کمربندی گرگان مربوط به امسال است و برای سالهای آینده رقم آن با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح، بیشتر می شود.

وی با بیان این مطلب که اعتباری که در حال حاضر به این پروژه تخصیص داده شده به ۱۰۰ میلیارد ریال هم نمی رسد، افزود: با این مبلغ اعتبار فقط می توان بخش ایمنی جاده را افزایش داد.

این مسئول گلستان تملک زمین را یکی از بخش های اجرای پروژه کمربندی گرگان دانست و اضافه کرد: برای انجام این طرح عمرانی باید زمین ۱۵۸ مالک خریداری شود که اگر یکی ازین ۱۵۸ مالک به حقوقشان نرسند با مشکل حقوقی مواجه می شویم.

رفیعی نژاد ضمن یادآوری این نکته که کمربندی گرگان به دو قطعه تقسیم بندی شده، اضافه کرد: قطعه اول این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر است که تاکنون حدود ۹۰ درصد آن ساخته شده و تعدادی روستاهای مجاور از آن استفاده می کنند؛ این قطعه شامل یک ورودی خروجی است که ورودی آن جاده گرگان به فاضل آباد و خروجی آن محور گرگان به آق قلا است.

وی با بیان اینکه در قطعه اول پروژه کمربندی گرگان ۵ قطعه زمین است که باید تملک شود، افزود: اواخر سال گذشته به کمک نماینده گرگان اعتباری برای این طرح عمرانی تخصیص یافت که یک چهارم از زمین های مورد نیاز، تملک شد و تابلو و علایم آن را تامین کردیم تا بخشی از کمربندی برای شهروندان قابل استفاده باشد.

به گفته مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان، برای بهره برداری از قطعه اول کمربندی گرگان بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال و بهره برداری از بخش دوم کمربندی گرگان چند صد میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان این نکته که قسمت دوم این پروژه حدود ۱۱ کیلومتر است، افزود: متاسفانه این موضوع تملک برای آزادسازی زمین، اعتبار مورد نیاز پروژه را به قدری بالا برده که، اجرای آن ظرف سال های اخیر را غیرممکن کرده است.

 رفیعی نژاد در خاتمه یادآور شد: بخشی از اعتبار تخصیص یافته برای کمربندی گرگان را از محل ماده ۶۲ تامین اعتبار کرده و دنبال سرمایه گذار رفتیم، اما متاسفانه تا امروز نتیجه ای نداشت؛ با پیمانکاران استان و اتاق بازرگانی صحبت کردیم اگر سرمایه گذار ورود کند دولت با تضمین بیشتر سود به آنها می دهد اما با اینحال باز هم پروژه بلاتکلیف رها شده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha