صادرکنندگان چگونگی عمل به تعهدات ارزی را نمی دانند! | اختصاص ۳ سالن ایران در اکسپو به تجارت خارجی
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی در گفتگو با بازار:

صادرکنندگان چگونگی عمل به تعهدات ارزی را نمی دانند! | اختصاص ۳ سالن ایران در اکسپو به تجارت خارجی

قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران می گوید: چگونگی ایفای تعهدات ارزی مساله جدیدی است که بیشتر صادرکنندگان ما نمی دانند که چگونه به تعهدات ارزی خود در این زمینه عمل کنند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «احسان قمری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» افزود: آموزش صادرکنندگان و تعامل بیشتر با بخش خصوصی می تواند نحوه اجرای تعهدات ارزی صادرکنندگان را تسهیل کند، هرچند که مهم ترین مشکل صادرکنندگان هم اکنون ایفای تعهدات ارزی آنها است و باید در این زمینه به خوبی اطلاع رسانی شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: مشکل ما در این زمینه این است که صادرکنندگان نمی دانند که چگونه به تعهدات ارزی خود عمل کنند، نه اینکه آنها نمی خواهند ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

قمری با بیان اینکه تجار و بازرگانان ما همچنان به روش های سنتی عمل می کنند، تاکید کرد: هم اینکه صادرکنندگان متوجه شوند که ارز حاصل از صادرات برای افزایش تولید و چرخه اشتغالزایی در کشور اهمیت زیادی دارد به راحتی می توانند به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

تعامل بین بخش خصوصی و دولتی و توجه به خواسته اعضای اتاق بازرگانی در رفع مشکلات صادرکنندگان بسیار تاثیرگذار خواهد بود، زیرا همکاری این دو بخش بسیاری از مشکلات صادرات را مرتفع خواهد کرد

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: تعامل بین بخش خصوصی و دولتی و توجه به خواسته اعضای اتاق بازرگانی در رفع مشکلات صادرکنندگان بسیار تاثیرگذار خواهد بود، زیرا همکاری این دو بخش بسیاری از مشکلات صادرات را مرتفع خواهد کرد.

حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برای توسعه صادرات ایران بسیار تاثیرگذار خواهد بود
وی در خصوص مزیتهای برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی نیز به خبرنگار بازار گفت: بدون شک حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برای توسعه صادرات ایران بسیار تاثیرگذار خواهد بود و برگزاری این رویداد تجاری بزرگ به ایجاد هماهنگی های بیشتر در بین صادر کنندگان ایرانی منجر خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه اکسپو هر ۵ سال یک بار در یکی از کشور های جهان برگزار می شود، گفت: امسال اکسپو ۲۰۲۰ در دوبی برگزار می شود و خوشبختانه پاویون ایران در موقعیت خوبی قرار دارد و ۳ سالن پاویون کشورمان به تجارت خارجی ایران اختصاص یافته است.

تم اصلی این رویداد بزرگ جهانی فرهنگی و گردشگری است اما ایران در این نمایشگاه بزرگ بین المللی به توسه تجارت خارجی توجه بیشتری کرده و امیدواریم با برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی شاهد افزایش صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای هدف باشیم

قمری اظهارداشت: تم اصلی این رویداد بزرگ جهانی فرهنگی و گردشگری است اما ایران در این نمایشگاه بزرگ بین المللی به توسه تجارت خارجی توجه بیشتری کرده و امیدواریم با برگزاری اکسپو ۲۰۲۰۲ دوبی شاهد افزایش صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای هدف باشیم.

اعزام ۱۲ هیات تجاری از ایران به  اکسپو ۲۰۲۰ دوبی
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران یادآورشد: در مدت شش ماه که اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برگزار می شود بیش از ۳۰ میلیون نفر از این رویداد جهانی دیدن می کنند و با اعزام ۱۲ هیات تجاری از ایران به این نمایشگاه و انجام مذاکرات تجاری با هیات های سایر کشورهای جهان می تواند، به افزایش صادرات غیرنفتی کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران اظهارداشت: برگزاری این نمایشگاه در راستای افزایش ۵ میلیارد دلاری صادرات ایران در نیمه دوم امسال در مقایسه با سال گذشته موثر خواهد بود و هیات های تجاری بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی در این زمینه می توانند ایفای نقش کنند.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha