۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود
رئیس جمهور:

تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود

بوشهر- رئیس جمهور گفت: اکنون نیروگاه بوشهر هزارمگاوات برق تولید می‌کند که با توسعه فازها، شاهد سه برابر شدن تولید برق در این نیروگاه خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از نیروگاه بوشهر اظهار داشت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند و این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس جمهور یادآور شد: در همین راستا ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید ده هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور تعریف شده است.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است.

رئیس جمهور ابراز داشت: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

وی گفت: رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقای سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین‌کن هسته‌ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha