۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
معافیت شرکت های هواپیمایی انگلیس از بازپرداخت بهای بلیت مسافران

معافیت شرکت های هواپیمایی انگلیس از بازپرداخت بهای بلیت مسافران

با تصویب دولت انگلیس، شرکت های هواپیمایی این کشور از پس دادن مبالغ پروازهای لغو شده به دلیل کرونا، معاف شدند.

به گزارش بازار، دولت انگلیس با تصویب عدم الزام شرکت های هواپیمایی به بازپرداخت مبالغ پروازهای لغو شده کرونایی، میلیاردها پوند به جیب این شرکت ها ریخت. دیده بان بازار رقابت در انگلیس اعلام کرد شرکت هواپیمایی انگلیس و شرکت هواپیمایی رایان ایر نباید به مسافرانی که پروازشان به دلیل کرونا لغو شده، بهای بلیت شان را عودت دهند یا غرامت بپردازند. این نهاد انگلیسی اعلام کرد از آنجایی که رسیدگی به شکایت این دسته از مسافران، طولانی مدت و پرهزینه است پرونده‌های مربوطه مختومه اعلام می‌شود.

گفتنی است پس از آغاز همه گیری کووید-۱۹، دولت‌ها اعلام کردند فقط سفرهایی مجاز هستند که ضروری باشند. این نهاد قبلا اعلام کرده بود شرکت‌های هواپیمایی در صورت ضروری نبودن سفرها، لازم نیست به مسافران، غرامت پرداخت نمایند. دیده بان بازار رقابت اعلام کرد قانون در شرایط غیرعادی همچون کرونا، درباره حق مسافران، صراحت ندارد و باید مقررات را اصلاح کرد؛ بنابراین با این تصمیم، شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس میلیون‌ها پوند پول مسافران را به جیب زده اند.

پیش از این، در حالی که شیوع جهانی ویروس کرونا به شدت صنعت هوایی را دچار بحران کرده بود، چندین فرودگاه و شرکت هواپیمایی انگلیس اقدامات حقوقی خود را علیه دولت این کشور به علت محدودیت‌های سفر آغاز کردند و وزرای این کشور را به چالش کشیدند تا در تصمیم گیری خود در مورد رتبه بندی خطرات کووید_۱۹ در کشورهای مقصد شفاف‌تر باشند.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha