۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
ضرورت تخصص؛ از قانون‌گذار تا سرمایه‌گذار بازار سرمایه
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد

ضرورت تخصص؛ از قانون‌گذار تا سرمایه‌گذار بازار سرمایه

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: افراد متخصص، مجرب و توانمند باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند تا بتوانند در آینده تحول بنیادی در آن ایجاد کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، سید کاظم دلخوش با بیان اینکه مجلس به عنوان خانه ملت در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قانون نویسی می کند، عنوان کرد: اگر نماینده ای در مجلس شورای اسلامی مسلط به قانون نویسی و اطلاعات روز دنیا نباشد، قانون کشور دچار آسیب های جبران ناپذیری شده و دود آن به چشم همه مردم خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه برخی قانون ها پس از ۶ ماه تا یک سال تغییر اساسی می کنند، ادامه داد: طی سال های اخیر به دلیل نیازهای جامعه، طرح ها و لایحه هایی تصویب شد که متاسفانه به دلیل نبود کار کارشناسی و پختگی لازم، تغییر یافته و از اساس دچار دگرگونی شد.

دلخوش بر لزوم سواد اقتصادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همه کمیسیون ها تاکید کرد و افزود: سواد مالی بخش مهمی از سوادهای جدید در دنیا است بنابراین برای گسترش سواد مالی، در بین نمایندگان لازم است هر کدام از نمایندگان اطلاعات خود را در بخش های مختلف به روز کرده و در جهت تقویت آن و حضور در بیشتر مجامع داخلی و بین المللی کوشا باشند.

عضو کمیسیون قضایی با انتقاد از ذوق زدگی برخی افراد در بدو ورود به بازار سرمایه و بورس گفت: متاسفانه برخی افراد به جای حرکت منطقی در بورس خواهان حرکت های تند در این بازار هستند که این موضوع می تواند در کوتاهترین زمان ممکن فرد را با ضرر و زیان باورنکردنی مواجه کند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه بایستی محل افراد متخصص، مجرب و توانمند باشد تا بتواند در آینده تحول بنیادی در اقتصاد کشور ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha