۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
بزرگترین تولید کنندگان غذا در جهان کدامند؟| ۳۱۵ میلیون چینی کشاورز هستند
رسانه اینوستو پدیا اعلام کرد

بزرگترین تولید کنندگان غذا در جهان کدامند؟| ۳۱۵ میلیون چینی کشاورز هستند

در چین بیش از ۳۱۵ میلیون نفر مشغول به کار کشاورزی هستند اما بهره وری در آمریکا به حدی مورد توجه قرار گرفته که تقریبا به اندازه چین تولید می کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: عوامل زیادی بر میزان تولید مواد غذایی یک کشور تأثیر می گذارد، از جمله آب و هوا، انواع گیاهان طبیعی و زراعی. از آنجا که اکثر کالاهای کشاورزی به مساحت وسیعی از زمین نیاز دارند، کشورهایی با مساحت وسیع از محصولات کشاورزی بهتر عمل می کنند با این حال  روسیه جزو چهار کشور اول تولید غذایی نیست.

طبق اعلام رسانه اینوستو پدیا « Investopedia» چهار کشور چین، هند، ایالات متحده آمریکا و برزیل هستند که بیشتر مواد غذایی را در جهان تولید می کنند. این کشورها همچنین از نظر مساحت در فهرست ده کشور بزرگ جهان قرار می گیرند.

بزرگترین تولید کنندگان غذا در جهان کدامند؟

۱-چین
چین یکی از بزرگترین کشورهای جهان در زمینه تولید، واردات و مصرف مواد غذایی است و اگرچه بیشتر سرزمین چین کوهستانی یا خشک است و برای کشاورزی مناسب نیست اما مناطق شرقی و جنوبی دارای خاک زراعی و حاصل خیز هستند.

چین همچنین دارای یکی از بیشترین نیروی کار در جهان است و تخمین زده می شود که نیروی کار در تولید مواد غذایی چین ۳۱۵ میلیون نفرهستند.

چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان برنج، گندم، سیب زمینی، کاهو، بادمجان، اسفناج، هویج، خیار و گوجه فرنگی است.

بزرگترین تولید کنندگان غذا در جهان کدامند؟

۲- هند
اگرچه هند یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده مواد غذایی در جهان است، اما بهره وری محصولات کشاورزی آن بسیار کمتر از چین، ایالات متحده آمریکا و برزیل است.

علاوه بر این، بسیاری از شهروندان هند فقیر هستند، قادر به خرید غذای تولید شده خود نیستند. با این وجود بسیاری از کارشناسان نگرانند که جمعیت هند سریعتر از رشد اقتصادی رشد می کند.

بزرگترین تولید کنندگان غذا در جهان کدامند؟

۳- ایالات متحده آمریکا
ایالات متحده آمریکا دارای یکی از کارآمدترین سیستم های تولید غذا در جهان است و اگرچه اندازه نیروی کار این کشور بسیار کمتر از چین است، اما تولیدات کشاورزی آن تقریباً به اندازه چین است.

ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگترین صادرکنندگان مواد غذایی در جهان است و یکی از مهمترین مقاصدی که این کشور مواد غذایی برای آن صادر می کند کانادا، چین، آلمان، ژاپن و مکزیک است.

بزرگترین تولید کنندگان غذا در جهان کدامند؟

۴- برزیل
اقتصاد برزیل به کشاورزی بخصوص به نیشکر وابسته است. حدود ۳۴ درصد ‌از زمین این کشور به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهمترین محصولات تولید شده در برزیل می توان به قهوه، نیشکر، سویا و ذرت نام برد ضمن آن که پرتقال، آناناس و نارگیل هم در رده های بعدی تولیدات وی به شمار می رود.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha