۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
امضای توافق‌نامه تجاری بین طالبان و ایران

امضای توافق‌نامه تجاری بین طالبان و ایران

مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد: ایران و طالبان برای تسریع روند تجارت توافق‌نامه‌ای را امضا کردند.

به گزارش بازار، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و سرپرست وزارت فرهنگ افغانستان با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود از امضای توافق‌نامه‌ای بین طالبان و ایران برای تسریع روند تجارت خبر داد.

مجاهد گفت که برای تسریع روند تجارت توافق صورت گرفته است که مرز دوغارون – اسلام قلعه برای ۲۴ ساعت فعال باشد و این توافق طی ۱۰ روز آینده اجرایی خواهد شد.

به گفته مجاهد هیأت‌های دو طرف توافق کرده‌اند که در روند تجارت بین دو کشور و معلومات مقدار تعرفه‌های گمرکی بین دو طرف تبادله شود و کارشناسان دو طرف با توجه به معلومات ارائه شده پیشنهادات خود را برای بهبود تجارت ارائه خواهند کرد تا در روشنی آن تصمیم‌های بعدی گرفته شود.

وی افزوده است: در این نشست تصمیم گرفته شده است که طی یک ماه آینده هیأت‌های دو طرف تمام مشکلات مرز دوغارون- اسلام قلعه را بررسی کنند.

همچنین توافق صورت گرفته است که یک هیأت طالبان به ایران سفر کرده و با مقامات وزارت نفت ایران دیدار داشته و مشکلات خود را در این رابطه به طرف ایرانی شریک سازند و درباره رفع این مشکلات تصمیم گرفته شود.

بر اساس این توافق‌نامه که شامل ۱۶ ماده است، اگر راننده‌های افغانستانی وارد برخی مناطقی ویژه گمرک ایران می‌شوند، باید از آن‌ها تست کرونا گرفته شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha