۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
موانع پیش پای سرمایه گذاران توسعه کشت های گلخانه ای برداشته شود
فرماندار همدان:

موانع پیش پای سرمایه گذاران توسعه کشت های گلخانه ای برداشته شود

همدان - فرماندار همدان با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و بازنگری در صنایعی که آب زیادی نیاز دارند، گفت: باید موانع را از پیش پای سرمایه گذاران و توسعه کشت های گلخانه ای برداریم.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان؛ محمد علی محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان گفت: تا کنون موافتنامه ۹۲ درصد اعتبارات مصوب شهرستان همدان مبادله شده و هیچ توجیهی از سوی دستگاه های اجرایی برای عدم تبادل موافقتنامه تا این مقطع پذیرفتنی نیست.

وی افزود: ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در جلسه قبلی کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان در سالجاری هم اکنون با ابلاغ سایر اعتبارات به ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش یافته است که برابر اولویتهای قانونی تعیین شده و بررسی کارشناسی به طرح های مشخصی اختصاص می یابد.

فرماندار همدان اضافه کرد: اعتبارات اضافه شده شامل ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده، ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه زیربناهای روستایی، دو میلیارد تومان اعتبار ویژه تکمیل مراکز فرهنگی، ۶۵.۵ میلیارد تومان اعتبارات بند«و» تبصره ۵ و ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات در اختیار نمایندگان مردم در مجلس است.

وی با بیان اینکه به برخی از طرح های شهرستان که ماهیت استانی دارد باید از منابع استانی اعتبار تخصیص یابد اظهار کرد: تاکنون برای اعتبارات استانی آب و راه ۷۲ درصد و برای اعتبارات متوازن ۲۰ درصد تخصیص ابلاغ شده است .

محمدی با تاکید بر عدم اکتفای مدیران به اعتبارات محدود شهرستان عنوان کرد: دستگاههای اجرایی باید با پیگیری لازم جهت پیشبرد پروژه ها، طرح ها و برنامه های شهرستان لازم در جذب اعتبارات ملی کوشا باشند.

اینکه به واسطه خوب جلوه دادن عملکرد، شاخص ها را مطلوب نشان دهیم کار درستی نیست و مدیران باید با برنامه محوری و بازدید مکرر وضعیت حوزه مدیریتی خویش ضمن مستند سازی گزارش هایی مبتنی بر واقعیت تهیه و منعکس کنند

فرماندار همدان با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان در بخش آب، کشاورزی و بهسازی روستاها بیان کرد: اینکه به واسطه خوب جلوه دادن عملکرد، شاخص ها را مطلوب نشان دهیم کار درستی نیست و مدیران باید با برنامه محوری و بازدید مکرر وضعیت حوزه مدیریتی خویش ضمن مستند سازی گزارش هایی مبتنی بر واقعیت تهیه و منعکس کنند.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان افزود: برخی از راه های ما قتلگاه است و در طول سال چند خانواده عزیزان و نان آوران خود را در این راهها از دست می دهند که در چنین شرایطی روکش آسفالت کفایت نمی کند و ضروری است نسبت به رفع مسیرهای حادثه خیز و استاندارد سازی راه ها دغدغه بیشتری داشته باشیم.

محمد علی محمدی یادآور شد: موزه هنرهای معاصر،موزه منطقه ای غرب کشور، زورخانه بین المللی همدان،کنارگذر غربی همدان، موزه پیاده راه میدان امام، اتصال راه آهن همدان به ملایر، بیمارستان اکباتان، شهرک بوعلی ۲ بنکدار و سایت جدید نمایشگاه بین المللی همدان از جمله پروژهای مهم در دست اجرا است.

فرماندار همدان با اشاره به بهره گیری از چاه های اجاره ای و انتقال روان آبها در فصل غیر زراعی جهت تامین آب شرب شهر همدان افزود: میلیاردها تومان اعتبار صرف تامین منابع آب پایدار برای همدان شده است اما همچنان در این خصوص مشکل داریم که این موضوع باید به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و بازنگری در صنایعی که آب زیادی نیاز دارند گفت: ضمن توجیه کردن بدنه کارشناسی در دستگاههای اجرایی باید موانع را از پیش پای سرمایه گذاران و توسعه کشت های گلخانه ای برداریم.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha