تشریح دستاوردهای ایران در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
در اجلاس حمل و نقل و ارتباطات صورت گرفت؛

تشریح دستاوردهای ایران در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس حمل‌ونقل و ارتباطات، تاکید کرد که پلتفرمهای خدمات رسان ایرانی مثل تاکسی‌های اینترنت و خرید و فروش آنلاین قابلیت منطقه ای شدن دارند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری، اطلاعات آخرین تحولات فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دوازدهمین نشست شورای ارتباطات و فناوری‌های اطلاعات اجلاس حمل و نقل و ارتباطات کشورهای در حال توسعه با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزرای ارتباطات، زیرساخت و حمل و نقل ۱۲ کشور در حال توسعه و نمایندگان ۵۵ کشور، در استانبول ترکیه بررسی شد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به عنوان یکی از سخنرانان اصلی صحن علنی این نشست، با تشریح پیشرفت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی، بر لزوم بهره گیری حداکثری از فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت بشر و نیز لزوم برنامه ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر زیرساخت ترکیه هم در این نشست، آمادگی کشورش را برای پذیرش هرگونه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای با موضوع توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی اعلام کرد.

دوازدهمین نشست شورای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای در حال توسعه تا روز جمعه در استانبول ادامه دارد و دیدار و گفتگوی دوجانبه با وزیر ارتباطات ترکیه و سایر کشورها، از برنامه‌های دیگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حاشیه این نشست خواهد بود.

وزیر ارتباطات کشورمان که به منظور شرکت در این اجلاس به ترکیه سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه استانبول، هدف از سفر خود به ترکیه را علاوه بر حضور در این اجلاس، نشست با همتایان کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: از مهمترین سیاست‌های بین‌المللی دولت سیزدهم در عرصه بین المللی دیپلماسی  اقتصادی است که در این راستا معرفی ظرفیتهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و بویژه پلتفرم‌های ایرانی و شرکتهای فناور این عرصه  به کشورهای منطقه در دستور کار این سفر می باشد.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha