سامانه جامع تجارت الکترونیک پست افتتاح می‌شود

سامانه جامع تجارت الکترونیک پست افتتاح می‌شود

مدیرکل امور پیمانکاران شرکت ملی پست با اعلام رشد ۵۴ درصدی ترافیک سرویس تجارت الکترونیک در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از راه اندازی سامانه جامع تجارت الکترونیک شرکت پست خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محسن وطن پرست به تغییر ماهیت فعالیت شرکت ملی پست با توسعه شبکه‌های اجتماعی و تجهیزات ارتباطی در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر گرایش مردم به خرید و فروش اینترنتی افزایش یافته و نیاز مشتریان از ارسال نامه‌های کاغذی به ارسال بسته و امانت تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اقبال مردم به خرید و فروش اینترنتی بیشتر از قبل شده است تصریح کرد:با توجه به شیوع همه گیری و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای ماندن در خانه، فعالیت شرکت ملی پست افزایش محسوسی داشته است و کارکنان پست نیز همگام با سایر مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا در جهت تداوم و پایداری ارتباطات پستی ایثارگرانه فعالیت کردند به طوری که ترافیک بسته و امانات پستی با یک جهش قابل توجه با ۸۵ درصد رشد از حدود ۲۷ میلیون در سال ۹۸ به ۵۰ میلیون در سال ۹۹ رسید است و این روند صعودی در شش ماهه سالجاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته نیز با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.»

وطن پرست ادامه داد: رشد غافلگیرکننده و معنادار مرسولات پستی منجر به ایجاد فشار مضاعف بر واحدهای عملیاتی به ویژه فرایند پردازش مرسولات شد که برای ساماندهی این وضع بر اساس مطالعات انجام شده مدل حمل و نقل شبکه خطوط پستی اصلاح و بر اساس تلاش جهادی و شبانه روزی همکاران در کمترین زمان، نسبت به راه اندازی ۶ هاب پستی منطقه‌ای شامل اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، همدان و ساری اقدام شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مراکز علاوه بر کاهش تمرکز ۲۵ درصدی فرایند آماده سازی و رهسپاری، مدت زمان سیر مرسولات پستی و همچنین کیفیت خدمت رسانی به مشتریان (با کاهش تعداد دفعات تخلیه و بارگیری و کاهش نقاط مبادله) بهبود پیدا کرد.

مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران، ایجاد مرکز تجزیه و مبادلات خلیج فارس تهران را با حداقل ظرفیت پردازش و رهسپاری ۲۵ هزار مرسوله در روز از جمله اقدامات اساسی در راستای ایجاد ظرفیت و بهبود کیفیت خدمات برشمرد و افزود: با راه اندازی این مرکز هوشمند، امکان آماده سازی مرسولات قراردادی پرترافیک در کمترین زمان ممکن فراهم گردیده است.

وی بهره برداری از سیستم‌های مکانیزه هوشمند را با ظرفیت تجزیه ۲۰ الی ۲۵ هزار مرسوله در روز را در مراکز استان‌های اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد را گام بلندی در راستای هوشمند سازی شبکه پستی برشمرد و از ساخت سیستم پیشرفته پرظرفیت تجزیه مرسولات در هاب مرکزی لشکر با فناوری روز دنیا توسط صنعتگران داخی خبر داد که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وطن پرست ایجاد ۲۰ خط همجوار بین استانی در سالجاری را از مهمترین اقدامات شبکه در راستای ظرفیت سازی، افزایش سرعت سیر و کمک به بهبود تبادلات بین استان‌های همجوار با توجه به پیوندهای نزدیک‌تر آن‌ها با یکدیگر برشمرد و ابراز امیدواری کرد ایجاد خطوط مذکور سبب کاهش ۱۰ درصدی تبادلات هاب مرکزی تهران و سایر هاب‌های منطقه‌ای شود.

وی همچنین بهره برداری از سامانه اظهارنامه گمرکی بین المللی CDS را از جمله اقدامات موثر شرکت ملی پست قلمداد نمود که بر اساس الزامات اتحادیه جهانی پست صورت پذیرفته است.

وطن پرست اعلام کرد:با وجود اقدامات موثر انجام شده در حوزه افزایش ظرفیت و توسعه زیر ساخت ها، لیکن به دلیل وسعت شبکه، فرسودگی ناوگان و همچنین پیش بینی روند رو به رشد ترافیک در سال‌های آتی، پست جهت انجام تکالیف قانونی خود بویژه در نقاط روستایی و دور افتاده بشدت نیازمند توجه مضاعف و حمایت بیش از پیش جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های زیر ساختی نظیر حمل و نقل، توسعه و تجهیز مراکز مبادله و... است.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha