۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
مرکبات مازندران دارای کیفیت لازم برای صادرات هستند
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

مرکبات مازندران دارای کیفیت لازم برای صادرات هستند

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران وضعیت تولید و کیفیت مرکبات در استان را مطلوب بیان کرد و گفت: مرکبات استان برای صادرات باکیفیت و سالم هستند.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت مطلوب تولید مرکبات در استان اظهار داشت: شرایط برای صادرات مرکبات به کشورهای مختلف و ارسال آن به سایر استان ها فراهم شده است.

وی با مرکبات استان سالم و باکیفیت است، اظهار داشت: سرمای اسفندماه گذشته تاثیری روی تولید نارنگی زودرس و محلی نداشته است.

وی رقم تولید نارنگی در استان را حدود ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: سرمای سال قبل تاثیری روی تولید نارنگی نداشته است و شاهد افزایش میزان تولید در استان هستیم و محصول پرتقال نیز از نظر کیفیت و کمیت در شرایط مناسبی قرار دارد.

شعبانی با تاکید بر اینکه مرکبات و نارنگی استان از نظر کیفیت مشکلی ندارد، زمان برداشت پرتقال را در استان ۱۵ آبان ماه ذکر کرد و گفت: سبززدایی از جمله موانع فراروی به شمار می رود و با کمک بخش های مختلف از جمله سورتینگ داران از انجام این کار جلوگیری شده است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران با اظهار اینکه سبززدایی مرکبات کاهش چشمگیری یافته است، یادآور شد: مازندران قطب تامین و تولید مرکبات در کشور به شمار می رود و هر سال محصولات آن به مناطق مختلف ارسال می شود.

وی تصریح کرد: با مهار کردن عرضه زودهنگام نارنگی های نارس تلاش شد تا بازار مرکبات در استان مدیریت شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha