۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
افزایش بهره وری با تجهیزات مدرن کشاورزی| سمپاشهای تیلری؛ الکترومغناطیس ها موثر در دفع آفات مزرعه
بازار گزارش می دهد؛

افزایش بهره وری با تجهیزات مدرن کشاورزی| سمپاشهای تیلری؛ الکترومغناطیس ها موثر در دفع آفات مزرعه

کشاورزان می توانند با اتکا به منابع مدرن و تجهیزات کشاورزی اتوماتیک تولید محصولات خود را افزایش دهند، به طوری که بازده قابل توجهی از جمله بهره وری زمین تا پنج درصد و افزایش سود ۲۰ درصدی کسب کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: چند قرن پیش، نیروی لازم برای به حرکت درآوردن ادوات کشاورزی در ابتدا توسط گاو یا سایر حیوانات اهلی تأمین می شد. امروزه کشاورزی با وجود آن که یکی از قدیمی ترین صنایع در زندگی انسانها شناخته می شود، اما با فناوری و تکنولوژی آشنایی دارد.

در حال حاضر، کشاورزانی که از فناوری های مدرن در کشاورزی خود استفاده می کنند و به نام کشاورزان هوشمند شناخته می شوند، با استفاده از تجهیزات مدرن کشاورزی، درآمد خود را افزایش داده در حالی که کشاورزانی که مثلا در کشوری مانند هند کشاورزی را از طریق روش های سنتی انجام می دهند، محصولات زراعی کمتری دریافت کرده و در نتیجه، درآمد آنها کاهش می یابد.

 در عین حال، کشاورزان می توانند با اتکا به منابع مدرن و تجهیزات کشاورزی اتوماتیک که در حال ارتقاء و طراحی مجدد با فناوری های آینده هستند تا سازگار با محیط زیست باشند، تولید محصولات خود را افزایش دهند به طوری که سود قابل توجهی عاید آنها خواهد شد زیرا کشاورزی هوشمند با توسعه کشاورزی، بهره وری زمین را تا پنج درصد و افزایش سود را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد. 

این ارتقاء موجب صرفه جویی های اقتصادی و زیست محیطی می شود تا آنها را برای استفاده بیشتر در آینده سازگار کند. علاوه بر آن، کشاورزانی که به کشاورزی هوشمند می پردازند، با استفاده از ابزارهای جدید کشاورزی که با فناوری مدرن ساخته شده اند، سعی در پیشرو بودن نسبت به کشاورزان سنتی دارند در حالی که در برابر مشکلات و چالش های پیش رو در آینده مقاوم تر می باشند. البته در این زمان شرکت ها نیز با کاهش قیمت محصولات خود به نفع کشاورزان کار می کنند. 

ما نمیتوانیم استفاده از بیل دستی را با استفاده از تراکتور مقایسه کنیم، زیرا هر دو ابزار اهمیت خاص خود را دارند و بهره وری بیشتری را در مزارع تضمین می کنند. تنها کاری که کشاورز برای باروری باید انجام دهد، این است که در زمان مناسب با تجهیزات مناسب و در فصل مناسب کاشت، برداشت و کاشت را انجام دهد.

در زیر چهار عدد از تجهیزات برتر و مدرن کشاورزی ذکر شده که از جمله مهمترین ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی مدرن هستند که با ارتقاء این نوع ماشین آلات تولید کنندگان به رقابت فشرده ای در این زمینه دست زده اند: 

۱. سمپاش کشاورزی قابل حمل موتور محور

افزایش بهره وری با تجهیزات مدرن کشاورزی| سمپاشهای تیلری؛ الکترومغناطیس ها موثر در دفع آفات مزرعه

یک سمپاش مخصوص در کشاورزی مدرن، سمپاش یا آفت کشی قابل حمل مجهز به یک موتور موتور است. این سمپاش یک سمپاش مفید است که در عملیات ضدعفونی و بهداشت استفاده می شود و با کمک آن کشاورز می تواند به راحتی حشره کش ها را روی محصولات مزارع خود اسپری کند و می توان از آنها برای نظافت محیط نیز استفاده کرد.

شکل و شمایل آن شبیه یک موتور الکتریکی است که می توان آن را به راحتی در جای کمی قرار داد. این دستگاه در دو دسته با ویژگی های جذاب فراوان راه اندازی شده است. یکی اینکه دارای یک سمپاش قابل حمل با موتور است و دیگری یک سمپاش ضدعفونی کننده و بهداشتی است.

 ۲- سمپاش تیلر
روش ها و راهکارهای فراوانی برای از بین بردن حشرات و آفات در مزارع کشاورزی وجود دارد. یکی از این سمپاشها، سمپاشهای تیلری است که برای سمپاشی در مزارع و زمینهای کشاورزی از روش های بسیار سودمند به شما می رود. از آن جایی که امواج الکترومغناطیس یا فراصوتی بر روی تمامی موجودات زنده از قبیل حشرات تاثیر می گذارد، بنابراین می توان از تیلر و نصب موتور سمپاش برای دور کردن حشرات و آفات استفاده نمود.

افزایش بهره وری با تجهیزات مدرن کشاورزی| سمپاشهای تیلری؛ الکترومغناطیس ها موثر در دفع آفات مزرعه

عملکرد این دستگاه که یکی از ماشین آلات سبک کشاورزی به شمار می رود، با هدف کاهش استفاده از نیروی انسانی، اینگونه است که با استفاده از امواجی مانند اشعه فرابنفش، مادون قرمز، ایکس و غیره، شرایطی برای حشرات و آفتها با توجه به ارتباط آنها با این امواج ایجاد می شود که آنها از مزرعه دور می گردند. 

 یکی از قابلیت های این نمونه از ادوات کشاورزی مدرن این است که می توان به آن خیش و سایر ادوات را متصل نمود.

۳- تراکتورهای پیشرفته نسل چهارم صنعت
این ماشین یک ابزار بسیار اساسی و قدیمی است که هر کشاورز صرف نظر از اندازه و مقیاس زمین کشاورزی یا مزرعه خود به آن نیاز دارد. تراکتور مزرعه برای کشیدن یا هل دادن ماشین آلات کشاورزی یا تریلرها، شخم زدن، زراعت، دیسک زدن، سوزاندن، کاشتن و همچنین در حمل و نقل استفاده می شود که امروزه با نمونه های بسیار پیشرفته خود کمک شایانی به کاهش نیروی انسانی برای کار ر مزرعه و افزایش بهره وری بیشتر با زمان کوتاهتر کرده اند. 

افزایش بهره وری با تجهیزات مدرن کشاورزی| سمپاشهای تیلری؛ الکترومغناطیس ها موثر در دفع آفات مزرعه

در سال جاری، تعدادی از مهندسین ماشین آلات کشاورزی به طراحی و ساخت یک تراکتور هوشمند نسل چهارم پرداختند و از این تراکتور رونمایی کردند. در حالی که نیرو و انرژی چرخ‌ های این تراکتور در هر چرخش با چرخش تراکتورهای معمولی مساوی است، اما سرعت آن چهار برابر آنها می باشد. علاوه بر آن برخی از این تراکتورها از راه دور قابل کنترل و خودران هستند و نیازی به راننده ندارند و با سیسمتهای هوشمند به راحتی برای حفر شیار و جابجا کردن خاک استفاده می شوند.

همچنین، این تراکتورهای هوشمند با حسگرها و دوربین‌ های خود زمین کشاورزی را مورد بررسی قرار داده و هر روز حدود ۲۴۰ گیگابایت اطلاعات از محیط اطراف جمع آوری می‌کنند.

۴_ پهپادهای سم پاش
یکی از مهم ترین کاربرد پهپاد ها در حوزه کشاورزی به خصوص کشاورزی مدرن است، زیرا اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در بعضی از مناطق یا به‌ سختی انجام می‌شود یا مدت‌ زمان زیادی به طول می انجامد. هواپیماهای بدون سرنشین را می توان برای سمپاشی موثر محصول استفاده کرد که امکان پوشش یکنواخت تر را فراهم می آورد و باعث می شود کار در مقایسه با روشهای سنتی بسیار کارآمدتر انجام شود.  

افزایش بهره وری با تجهیزات مدرن کشاورزی| سمپاشهای تیلری؛ الکترومغناطیس ها موثر در دفع آفات مزرعه

پهپادهای کشاورزی امکان مکان یابی را از طریق امواج فراصوتی دارند و سموم را به طور کاملا یکنواخت و یک دست به سطح مزرعه می پاشند. همچنین، می توان سنسورها و دوربین هایی را بر روی آنها نصب کرد تا محصولات را مورد بررسی قرار داده و سلامت آنها را ارزیابی کنند در حالی که کشاورزان را از وجود هرگونه ویروس یا بیماری احتمالی آگاه می سازند.

یکی دیگر از مزایای پهپادهای سم پاش این است که حتی در تاریکی هوا هم میتوان به سم پاشی پرداخت، در حالی دارای سرعت کار بالا هستند و با کاهش هزینه و حفظ سلامتی نیروی انسانی، به کشاورزان کمک شایانی ارائه می هند. 

استفاده و بهره گیری از ماشین آلات و هزاران ادوات مدرن دیگر کشاورزی، امروزه دیگر صنعت کشاورزی بیشتر به منزله یک علم در نظر گرفته می شود که با هدف بهبود بهره وری و ایجاد کشاورزی پایدار، به کشاورزان و افزایش تولید آنها کمک می کنند.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha