۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
امروز؛ تشکیل نخستین جلسه شورای عالی مسکن

امروز؛ تشکیل نخستین جلسه شورای عالی مسکن

نخستین جلسه شورای عالی ‌مسکن به منظور سرعت بخشیدن به اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم، بعد ازظهر امروز برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، دولت و مجلس به جد پیگیر تامین مسکن جوانان و اقشار ضعیف و کم درآمد هستند، به همین منظور مجلس یازدهم طرح جهش تولید و تامین مسکن را به منظور ساماندهی بازار مسکن دنبال کرد و در نهایت با تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون، اکنون لازم الاجرا است.

شورای عالی مسکن به منظور برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسکن تشکیل شده است.

رئیس جمهور (رئیس شورا)، معاون اول رئیس جمهور (نایب رئیس)، وزیر راه و شهرسازی (دبیر شورا)، وزیر نیرو، وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون و انتخاب مجلس (به عنوان ناظر) از اعضای شورای عالی مسکن هستند.

پیشتر رئیس کمیسیون عمران مجلس در این زمینه گفت: قرار است در جلسه شورای عالی مسکن پیشنهاداتی که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه آماده کرده، تعیین تکلیف شود.

رضایی کوچی در زمینه تامین مصالح ساختمانی افزود: با وزارت صمت هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا با معرفی وزارت راه و شهرسازی پیمانکاران و انبوه سازان بتوانند در بورس کالا مصالح ساختمانی را با قیمت پایه تهیه کنند.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی‌هایی لازم با سازمان نظام مهندسی و امور مالیاتی نیز انجام شده است.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha