۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱
هزینه های غیرقابل پیش بینی؛ چالش اصلی برنجکاران| هزینه تعمیر ماشین آلات بالا رفته
مدیر بازرگانی یک شرکت کشت و صنعت در گفتگو با بازار:

هزینه های غیرقابل پیش بینی؛ چالش اصلی برنجکاران| هزینه تعمیر ماشین آلات بالا رفته

شیخ الاسلامی، مدیر بازرگانی یک شرکت کشت و صنعت گفت: در حال حاضر غیرقابل پیش بینی بودن هزینه ها اصلی ترین چالش تولیدکنندگان است.

بازار؛ گروه کشاورزی: احسان شیخ الاسلامی، مدیر بازرگانی یک شرکت کشت و صنعت که در حوزه تولید، واردات و فروش برنج و حبوبات فعال است در گفتگو با خبرگزاری بازار گفت: در گذشته کار کردن در این بازار راحت تر بود اما الان جا افتادن یک برند در بین دیگر برندها بسیار سخت است و هزینه بسیار زیادی نیاز دارد تا یک برند نو تبدیل به یک برند مردمی شود.

شیخ الاسلامی افزود: به همین دلیل با وجود اینکه الان جزو برندهای مطرح هستیم، برنامه مان این است  که محصول مان را با کیفیت بالاتر و بسته بندی های شکیل تر ارائه بدهیم و در این مسیر هزینه های بسیاری نیز صرف می کنیم.

عرضه کالا با بالاترین کیفیت و دربسته بندی های شکیل راهکاری برای رقابت در بازارهای پررقیب است

برای رقابت در بازار عرضه محصول با کیفیت بالا در بسته بندی شکیل و انجام تبلیغات کارساز است
وی خاطرنشان کرد: در حقیقت برای اینکه بتوانیم در این بازار پر رقیب به خوبی رقابت کنیم سعی می کنیم محصولات را با بالاترین کیفیت و با بسته بندی های شکیل استفاده کنیم. از سوی دیگر در این مسیر از تبلیغات هدفمند نیز استفاده می کنیم.

شیخ الاسلامی تصریح کرد: به عبارت دیگر وقتی شما در حجم بالا کار می کنید و با یک برند محصولی را عرضه می کنید لاجرم باید هر چالشی را از پیش رو بردارید و در بازار رقابت کنید.

اصلی ترین چالش در بحث تولید برنج ایرانی غیر قابل پیش بینی بودن هزینه ها است که قیمت محصول نهایی را بالا می برد

سخت بودن واردات ماشین آلات و بالا بودن هزینه های تعمیر آنها هزینه هایی را به برنجکاران تحمیل می کند و قیمت محصول نهایی را بالا می برد
وی در خصوص عمده چالش های این حوزه نیز گفت: اصلی ترین چالش در بحث تولید برنج ایرانی غیر قابل پیش بینی بودن هزینه ها است. هزینه های کشاورزان هزینه هایش بالا است و فرایند تولید محصولاتی که عرضه می کند غالبا با ماشین آلات انجام می شود در حالی که واردات ماشین آلات سخت و همچنین تعمیر آنها نیز هزینه بر شده است.

شیخ الاسلامی در خصوص نوسان قیمتی محصول برنج طی یک ماه گذشته نیز گفت: به هر حال باید بپذیریم که وقتی یک کشاورز محصولش را ارئه می دهد یکسری هدر رفت ها و یکسری هزینه ها برایش ایجاد می شود که هر چقدر این هزینه ها کمتر باشد نوسان قیمتی محصول نهایی نیز کمتر است. بنابراین صرفا نمی توان گفت افزایش قیمت برنج ایرانی مربوط به افزایش قیمت دلار می شود.

افزایش قیمت برنج ایرانی با ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، اجتناب ناپذیر است

ممنوعیت واردات برنج ناخودآگاه افزایش قیمت برنج ایرانی را در پی دارد
وی ادامه داد: مساله مهم در بحث گرانی های اخیر برنج این است که در حال حاضر بخش عظیمی از مردم ما مصرف کننده برنج خارجی هستند و بخش کمی توانایی خرید و مصرف برنج ایرانی را دارند. بنابراین وقتی واردات برنج خارجی در فصل برداشت برنج داخلی، ممنوع می شود به تبع قیمت برنج ایرانی افزایش پیدا می کند و این امر نیز بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال در هیچ جای دنیا افزایش قیمت هیچ محصولی باب میل مصرف کنندگان نیست و لذا در چنین شرایطی توان خرید مردم کاهش می یابد و در نتیجه بازار متاثر از این امر می شود. لذا با کمبود عرضه برنج خارجی به دلیل ممنوعیت واردات چندان عجیب نیست که قیمت برنج ایرانی نیز بالا می رود.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha