۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
آغاز تعویض سالانه سوخت و تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر

آغاز تعویض سالانه سوخت و تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر

مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هماهنگی مدیریت شبکه‌ برق کشور از ۱۰ مهر ماه، فعالیت بارگذاری سالیانه سوخت جدید و انجام بازرسی‌های فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت برق ایران، تعویض سوخت سالیانه و انجام بازرسی‌های فنی با هدف حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن نیروگاه اتمی بوشهر و افزایش طول عمر مفید تجهیزات منحصر بفرد آن الزامیست.
 
از زمان آغاز بهره‌برداری از این نیروگاه، معادل ۷۸ میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی و از انتشار ۴۳ میلیون تن گازهای آلاینده جلوگیری شده است. عدم تولید گازهای گلخانه‌ای یکی از اصلی‌ترین مزایای نیروگاه‌های اتمی می‌باشد و به همین دلیل در سال‌های اخیر توسعه گسترده، احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های اتمی در دستور کار کشورهای پیشرفته و در حال توسعه قرار گرفته است.
 
نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات، از بدو راه‌اندازی تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۱ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز کشور ایفا کرده است. همچنین این نیروگاه در سال‌جاری با تولید مداوم، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار در عبور از پیک تابستانی و اوج مصرف برق در کشور داشته است.
 
هم اکنون بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان متعهد داخلی در حال انجام بوده و کشور ایران، در زمره کشورهای دارای توانایی بهره‌برداری ازنیروگاه‌های اتمی قرار دارد. عملکرد ایمن و مطمئن این نیروگاه، به صورت مستمر تحت نظارت سازمان‌های نظارتی داخلی و خارجی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و اتحادیه جهانی بهره‌برداران هسته‌ای (WANO) است.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha