۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
ثبت چک های بنفش جدید در سامانه صیاد بر مشکلات بخش خصوصی افزوده است
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز:

ثبت چک های بنفش جدید در سامانه صیاد بر مشکلات بخش خصوصی افزوده است

تبریز- رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز گفت: ثبت چک های بنفش جدید در سامانه صیاد بر مشکلات بخش خصوصی افزوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود بنابیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی تبریز گفت: موضوع چک های بنفش در صنف ما تبدیل به گره کور شده است، این قانون یا باید به طور کامل اجرا شود و یا کلا اجرا نشود و این صحیح نیست که به دلخواه مواردی اجرا و مواردی کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه۸۰ درصد اقتصاد ایران به صورت زیرزمینی عمل می کند، افزود: بازار ایران در اختیار کسانی است که حتی نامشان نیز مشخص نیست و حساب بانکی نداشته و تعداد زیادی کارت ملی در اختیار دارند، چون اگر از کدملی و حساب بانکی خودشان استفاده کنند سالانه مالیات زیادی باید پرداخت کنند درصورتی که حتی پرونده مالیاتی هم ندارند.

وی ادامه داد: اگر در این قانون بحث فرار مالیاتی مطرح بود این قانون عملا نتوانسته در این زمینه تاثیرگذار باشد و نقل و انتقالات بدون ثبت انجام می شود.

ثبت چک های بنفش جدید در سامانه صیاد بر مشکلات بخش خصوصی افزوده است

برخی از واحدها چک صیادی بنفش را قبول نمی کنند
سیدباقر شریف زاده، رئیس انجمن مدیران صنایع استان  نیز در این جلسه گفت: بنگاه های تولیدی مجبور به تامین مواد اولیه خود بوده و با توجه به عدم وجود ال سی داخلی و موجود بودن اقلام مورد نیاز بنگاه های تولیدی در بنگاه های خرد غیررسمی، لاجرم مجبور به تهیه اقلام مورد نیاز خود از بنگاه های غیررسمی هستند که این بنگاه ها فاقد صندوق و فاکتور رسمی بوده و حتی چک های صیادی بنفش را نیز قبول نمی کنند.

وی ادامه داد: این بنگاه ها در مورد کد ملی از کد ملی افراد دیگر استفاده می کنند و ما هم بعضا مجبور می شویم بپذیریم که اینکار به نوبه خود مشکلات دیگری را به وجود می آورد. مشکل بعدی این است که علیرغم وفور نقدینگی در بازار، بنگاه های صنعتی با کمبود نقدینگی مواجه هستند و در مقابل فروش کالا به شرکت ها، چک صیادی دریافت کرده و به دلیل کمبود نقدینگی این امکان وجود ندارد تا تاریخ وصول چک صبر کنیم و برای خرید مواد اولیه مجبوریم همین چک را به فروشنده داده ولی متاسفانه این کار شدنی نیست و در طول این یک سال قادر به انجام این کار نشده ایم که این امر باعث کمبود نقدینگی مضاعف می شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha