۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
رشد ۱۱ درصدی نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد

رشد ۱۱ درصدی نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور

گزارش عملکرد فرودگاه‌های کشور در ماه مرداد نشان می‌دهد پروازهای فرودگاه‌های کشور نسبت به ماه پیش کاهش یافته است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه مرداد امسال در مجموع ۲۶ هزار و ۴۲۷ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۲ میلیون و ۲۷ هزار و ۷۹۹ مسافر و ۱۸ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۷۹ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

این ارقام نسبت به مردادماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۱ درصد رشد، ۱۱ درصد کاهش و ۷ درصد رشد و نسبت به تیرسال جاری به ترتیب ۱۱، ۱۴، و ۹ درصد کاهش داشته‌اند.

همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع هزار و ۶۴۹ نشست و برخاست انجام شده که این پروازهای ۱۲۲ هزار و ۸۱ مسافر و یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۱ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۷، ۲۹ و ۲۵ درصد و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۲۵، ۲۸ و ۲۶ درصد کاهش داشته است.

در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۹ هزار و ۳۱۳ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۱۳ هزار و ۳۲۵ مسافر رکورددار انجام پرواز و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۳/۱۰ درصد از کل نشست و برخاست‌ها و ۳۳/۸۶ درصد از جابه‌جایی مسافر را به خود اختصاص داده است.

پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۳ هزار و ۸۱۳ نشست و برخاست و شیراز با ۲ هزار و ۲۵۵ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند و فرودگاه کیش نیز با هزار و ۲۴۸ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه ششم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۶ نشست و برخاست و جابه‌جایی هزار و ۱۰۴ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه اراک با انجام ۱۰ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۴۷ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه عمومی کشور بوده‌اند. درمردادماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان، کیش، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است.

همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است. گفتنی است در مردادماه ۱۴۰۰، ۹۶/۴۲ درصد از نشست و برخاست‌ها داخلی، ۳/۱۲ درصد خارجی و ۰/۴۶ درصد از پروازها در مسیر عتبات عالیات بوده است. در این ماه پروازهای داخلی ۹۵/۰۶ درصد از مسافران و ۸۵/۶۴ درصد از بارها، پروازهای خارجی ۴/۲۰ درصد از مسافران و ۱۳/۱۰ درصد از بارها و پروازهای عتبات عالیات ۰/۷۴ درصد از مسافران و ۱/۲۰ درصد از بارهای کشور را جابه‌جا کرده‌اند.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha