۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
مالیات بر عایدی سرمایه باید در شرایط تورمی اجرا شود
پژوهشگر حوزه مالیات:

مالیات بر عایدی سرمایه باید در شرایط تورمی اجرا شود

پژوهشگر حوزه مالیات اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در راستای ایجاد ثبات اقتصادی خواند و گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یک نوع مالیات ضد تورمی است و زمان اجرای آن هم در شرایط تورم بالاست.

به گزارش بازار، وحید پرهیزکاری، پژوهشگر حوزه مالیات از اندیشکده اقتصاد مقاومتی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد روند اجرای مالیات بر عایدی سرمایه و موانع پیش روی تحقق آن در دولت گفتگو کرد.

پرهیزکاری طرح مالیات بر عایدی سرمایه را از ابزارهای مهم حمایت از تولید دانست و گفت: وقتی ما از بازارهای غیرمولد مالیات بگیریم سرمایه هم خود به خود به سمت تولید حرکت می کند.

وی اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در همین راستای ایجاد ثبات اقتصادی خواند و افزود: مالیات بر عایدی سرمایه یک نوع مالیات ضد تورمی است و زمان اجرای آن هم در شرایط تورم بالاست.

پژوهشگر حوزه مالیات از اندیشکده اقتصاد مقاومتی در رادیو گفت و گو تصریح کرد: تا زمانی که مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی نشود عملاً نمی توان از تولیدکننده حمایت کرد.

پرهیزکاری با بیان اینکه عوامل متعددی منجر به خروج سرمایه از کشور شده گفت: مالیات بر عایدی سرمایه باید اجرا شود تا ثبات اقتصادی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه جنبه تنظیم گری و درآمدی دارد اظهارکرد: در حال حاضر نابرابری مالیاتی در جامعه ما به شدت زیاد است و اجرای چنین طرحی به کاهش نابرابری در جامعه کمک زیادی خواهد کرد.

پژوهشگر حوزه مالیات از اندیشکده اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بیش از هزار نفر در تهران هستند که بیشتر از هفتاد خانه در تهران دارند و خرید و فروش می کنند گفت: اینگونه اتفاقات می تواند اقتصاد کشور را نابود کند.

در ادامه، محمد محمودی، عضو شورای مشورتی وزارت اقتصاد و کارشناس مالیاتی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه مردم ایران بالاترین مالیات دنیا را می پردازند گفت: تورم ۶۰ درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده به معنای سوء مدیریت در تأمین هزینه های خود و چاپ پول و ایجاد بدهی های آنچنانی به بازار و بانکهاست و همین باعث شده که از جیب مردم به صورت نامشروع برداشته شود.

وی شرایط فعلی را بدترین زمان ممکن برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه دانست و افزود: در حال حاضر رکورد خرید خانه در کشورهای اطراف ما زده می شود.

عضو شورای مشورتی وزارت اقتصاد معتقد است که اجرای این قانون، ضمن جلوگیری از فساد و تخلفات، درآمدهای ناصواب را نیز کاهش می دهد.

کارشناس مالیاتی اتاق تعاون ایران، حذف قوانین زائد و تشویق مردم به سرمایه گذاری در بخش تولید را ضروری خواند و افزود: بیشترین آسیبی که به تولید می رسد از جانب دولت و به خاطر قوانین زائد است.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha