۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
 مالیات بر عایدی سرمایه از تولید حمایت می‌کند
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مالیات بر عایدی سرمایه از تولید حمایت می‌کند

قادری، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرح مالیات بر عایدی سرمایه را مکمل طرح های دیگری دانست که به بخش تولید کمک می کنند.

به گزارش بازار، جعفر قادری، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هدف از مالیات بر عایدی سرمایه نوعی بازدارندگی است گفت: وقتی منابع و نقدینگی ها به سمت احتکار در حوزه زمین و خانه و خودرو و طلا و ارز نرود و نقدینگی ها به سمت تولید سوق داده شود این نوع مالیات وضع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار با هدف افزایش سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و تسهیل کسب و کار ارائه و تصویب شد افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه قطعاً همه معضلات و مشکلات کشور را حل نمی کند اما دلیل هم نمی شود که این طرح را کنار بگذاریم.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، این طرح را مکمل طرح های دیگری دانست که به بخش تولید کمک می کند و گفت: سیاست های پولی، مالی، ارزی، تجاری و گمرکی همه باید در خدمت تولید باشند تا مشکلات این بخش برطرف شوند.

قادری در رادیو گفت وگو تأکید کرد: منابع در اختیار دولت باید با مکانیزم های دیگری به بخش های تولیدی سوق داده شود و تمام تلاش بخش های خصولتی هم باید در همین راستا باشد.

وی با اذعان به اینکه اشکالات و ایراداتی به طرح مالیات بر عایدی سرمایه وارد است در عین حال متذکرشد: البته شیب و نرخ مالیات در مراحل اول نباید خیلی تند باشد اما دریافت این نوع مالیاتها برای شروع خوب است.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از عملکرد مجلس و شورای نگهبان در حوزه روال قانون گذاری انتقاد و اظهارکرد: روند قانونگذاری که در ایران رایج است در همه دنیا منسوخ شده اما متاسفانه یک عده هنوز هم می گویند ما قوانین زیاد داریم و نیازی به قوانین جدید نیست.

قادری اصلاح بهم ریختگی قوانین را ضروری خواند و افزود: متأسفانه دولتها کارآمد نیستند و اثرگذاری قابل قبولی ندارند.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: اگر تولید سودآور باشد مشکل تورم و رکود تورمی و همه مشکلات اقتصادی حل خواهدشد.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha