۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کوله بری و خرده فروشی در بازارچه مرزی «میلک» از سر گرفته می‌شود
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

کوله بری و خرده فروشی در بازارچه مرزی «میلک» از سر گرفته می‌شود

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رویه کوله بری و خرده فروشی با پیگیری‌های انجام شده و اخذ موافقت‌های لازم در بازارچه مرزی «میلک» آغاز می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شرایط منطقه سیستان به دلیل کمبود بارش‌ها امسال متفاوت‌تر خواهد بود با توجه به آنکه راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان زمان بر است باید از طریق فعال کردن مرزها و بازارچه‌های مرزی بویژه بازارچه فعال مرزی میلک، معیشت مرزنشینان منطقه را تأمین کرد که تحقق آن سبب امرار معاش آنان می‌شود بر همین اساس دستگاه‌های مرتبط در سطح ملی و استانی موافقت خود را با بازگشایی این درب مستقل اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه با بازگشایی درب مستقل این بازارچه مرزنشینان می‌توانند کالاهای خود را در آن مکان عرضه کنند، بیان کرد: صاحبان بار و مرزنشینان می‌تواند به وسیله ماشین و چرخ دستی کالاهای خود را از این محل تا ورودی گمرک کشور افغانستان حمل کنند و این سبب ایجاد اشتغال قابل توجه در آن منطقه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین غرفه‌های خرده فروشی هم در این مکان ایجاد می‌شود که نقش بسیاری در افزایش مبادلات مرزی ایفا می‌کند.

وی گفت: در کنار همه اینها پیله وران منطقه هم می‌توانند اقلامی که به آنها اجازه داده شده را وارد کرده و سپس در این بازارچه و در محدوده منطقه سیستان به فروش برسانند و امید می‌رود با تحقق این مهم تأثیر بسزایی در معیشت مرزنشینان سیستان را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha