۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
بازگشت اعتماد به بازار سرمایه
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

بازگشت اعتماد به بازار سرمایه

خسرو شاهی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روند معاملات بورس، قیمت بسیاری از سهام به ارزندگی رسیده و باعث استقبال سرمایه گذاران و خرید سهام شده است.

به گزارش بازار، علی خسرو شاهی درباره روند معاملات بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه شهریور ماه را با نوسان آغاز کرد به طوریکه در نیمه دوم شهریور ماه افت و خیزهای در بازار سرمایه رخ داد و منجر به نزول قابل توجه شاخص بورس شد و همین موضوع باعث شد تا ارزش معاملات کاهش یابد

وی ادامه داد: با توجه به افت شاخص کل بورس، اعتماد سهامداران کاهش پیدا کرد و شاخص کل نسبت به ۳ تا ۴ ماه گذشته که رشد خوبی را تجربه کرده بود، در پایین‌ترین حد خود قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته نخست مهرماه، با بازگشت اعتماد نسبی به بازار، ثبات در سایر بازارهای مالی و کاهش قیمت سهام، سرمایه گذاران تشویق به خرید سهم شدند.

وی بیان کرد: ثبات در بازار، نبود خبرهای ناگهانی و همچنین اتفاقات عمیق باعث بازگشت اعتماد به بازارهای مالی می‌شود و در صورتی که این پایه‌ها متضرر شود سرمایه گذار دچار نگرانی می‌شود و سهام می‌فروشد.

خسرو شاهی تاکید کرد: بعد از افت در نیمه دوم شهریور ماه، قیمت سهام ارزشمند شدند و سهام به لحاظ سرمایه گذاری، جذاب‌تر شدند.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، سهام بسیاری از شرکت‌های صادرات محور انگیزه‌ای برای پایین آمدن بیشتر نداشتند و باعث شد تا در هفته‌ی نخست مهر ماه افت زیادی را در بازار نداشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: دربازارهای جهانی قیمت بسیاری از کالاها از جمله محصولات پتروشیمی و فلزات اساسی روند صعودی به خود گرفتند و از طرفی دیگر در داخل کشور شاهد خبرهای بد اقتصادی خاصی نیسیتم و همین عوامل باعث می‌شود تا قیمت سهم‌ها کاهش نیابد.
 
خسرو شاهی ادامه داد: در هفته نخست مهرماه روند معاملات بازار متعادل و خوب بود و انگیزه برای متعادل شدن بازار در این هفته را شاهد هستیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha