۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
رکورد ۱۷ ساله تولید در پتروشیمی بوعلی سینا شکست
رئیس بهره‌برداری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا:

رکورد ۱۷ ساله تولید در پتروشیمی بوعلی سینا شکست

رئیس بهره‌برداری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از شکسته شدن رکورد تولید ۱۷ ساله این شرکت در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علیرضا قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال، محصول برش سنگین نفتا با تولید نزدیک به ۲۶۲ هزار تن، ۱۳۶ درصد برنامه را محقق و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۶ درصدی را ثبت کرده است.

وی افزود: در ادامه رکوردشکنی‌ها در این پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، محصول راهبردی بنزن بار دیگر با افزایش تولید خیره‌کننده همراه بود و با تحقق ۱۳۰ درصدی برنامه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، به ۵۴ هزار تن رسید که به معنای بی‌نیازی کشور از واردات و البته صادرات این محصول باارزش و خلق ارزشی دیگر برای کشور است.

رئیس بهره‌برداری این شرکت ادامه داد: تلاش کارکنان در بخش‌های مختلف به افزایش ۷۶ درصدی محصول گاز مایع نسبت به مدت مشابه پارسال و تحقق ۱۰۶ درصدی محصول برش سبک نفتا در این مدت منجر شده است.

قاسمی افزود: در محصول ریفرمیت نیز حجم تولید با افزایش بی‌سابقه و ثبت رکوردی بی‌نظیر در طول دوران فعالیت شرکت همراه بود و در ۶ ماه منتهی به شهریور ۱۴۰۰، حدود ۴۰۳ هزار تن محصول تولید شده که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، مجموع تولیدات مجتمع بیش از ۳۰ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال بود و با تلاش شبانه روزی کارکنان، تولیدات به تحقق ۱۱۶ درصد برنامه منجر شده‌ که حاصل آن تولید حدود یک میلیون تن محصول است.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha