۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
تولید سه هزار و ۸۷۰ تن ماهی در کردستان/میزان تولید به ۱۰ هزار تن می رسد
در گفتگو با بازار عنوان شد:

تولید سه هزار و ۸۷۰ تن ماهی در کردستان/میزان تولید به ۱۰ هزار تن می رسد

سنندج – مدیرامور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید سه هزار و ۸۷۰ تن ماهی در مجتمع ها و مزارع پرورش ماهیان سردآبی در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

حمید حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در راستای تولید ماهی و راه اندازی مجتمع های پرورش ماهیان سردآبی، اظهار کرد: خوشبختانه کردستان دارای ظرفیت های خوبی در این بخش است و با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته فضای خوبی برای توسعه این بخش ایجاد شده است.

وی ضمن اشاره به وجود مجتمع های پرورش ماهیان سردآبی در استان کردستان، بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر وجود مجتمع های خوب در شهرستان های مختلف استان، استقبال خوبی از سوی مردم نیز برای توسعه این بخش وجود دارد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: سه مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان‌های سروآباد، کامیاران و بیجار و۱۳۰مورد مزارع منفرد و خرد پرورش ماهیان سردآبی در استان وجود دارد.

وی ضمن اشاره به میزان تاثیر فعالیت های بخش شیلات در راستای ایجاد فرصت های شغلی در استان کردستان، اضافه کرد: فعالیت مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی در کردستان منجر به تثبیت شغل برای یک هزار و ۲۶۴ نفر و کسب ۷۱۳ میلیارد ریال درآمد اقتصادی شده است.

حسین پور با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در راستای میزان تولید ماهی در استان کردستان تا پایان سال جاری، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

151 تن به میزان تولید ماهیان سردآبی در کردستان افزوده شد

وی یادآور شد: با توجه به مجوزهای بهره‌برداری صادر شده تا پایان سال جاری ۱۵۱ تن به میزان تولید ماهیان سردآبی استان کردستان افزوده می‌شود که از این میزان ۳۶ تن آن در نیمه نخست امسال محقق شده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: با افزودن ۳۶ تن به میزان تولید ماهیان سردآبی در استان برای هفت نفر اشتغال ایجاد شده است و در این شش ماه هم ۱۸ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

وی ضمن اشاره به آمادگی های سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در راستای توسعه بخش شیلات، بیان کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی آمادگی داریم تا ضمن تسهیل شرایط، زمینه برای افزایش سرمایهخ گذاری در این بخش را فراهم کنیم و به همین منظور از تمامی ظرفیت های قانونی در اختیار در این بخش استفاده می شود.

حسین پور گفت: در صورت توجه به سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در بخش شیلات، می توان به افزایش تولید و در نهایت ایجاد فرصت های بیشتر شغلی در استان کردستان امیدوار بود، چرا که کردستان ظرفیت های خوبی را در اختیار دارد و باید به شکل مناسب از تمامی این ظرفیت ها بهره برداری شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha