شرایط جدید انتخاب صادرکننده نمونه| حجم صادرات ۵۰ امتیاز دارد
رئیس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با «بازار» خبر داد

شرایط جدید انتخاب صادرکننده نمونه| حجم صادرات ۵۰ امتیاز دارد

لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: برای انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران ۵۰ درصد امتیازات به حجم صادرات، صادرکنندگان اختصاص دارد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «محمد لاهوتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» افزود: ۵۰ درصد دیگر امتیازات انتخاب صادر کنندگان نمونه استان تهران به مسایل دیگر صادرکنندگان از جمله صادرات به بازارهای جدید، هدف گذاری جدید، میزان ارزش افزوده  بیشتر محصولات صادراتی  و برندینگ اختصاص دارد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم همانند سالهای گذشته صادرکنندگان نمونه استان تهران را انتخاب و معرفی کنیم.

صادرکنندگان استان تهران تا  ۲۸ مهرماه فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز و درخواست خود را برای انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران در سامانه مربوطه بارگذاری کنند

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به فرصت تعیین شده برای ارسال مدارک توسط متقاضیان یادآورشد: صادرکنندگان استان تهران تا  ۲۸ مهرماه فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز و درخواست خود را برای انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

لاهوتی با بیان اینکه این فرصت از طرف سازمان توسعه تجارت تعیین شده و پس از آن بررسی پرونده های صادرکنندگان آغاز خواهد شد، تاکید کرد: تمام  سعی ما این است که بعد از برگزاری مراسم روز ملی صادرات ( ۲۹ مهرماه) بررسی پرونده های صادرکنندگان استان تهران را آغاز و تا یک ماه کار بررسی پرونده ها را به پایان برسانیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه امسال چه تعداد صادرکننده نمونه در استان تهران انتخاب خواهند گفت: انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران در سال جاری بستگی به تعداد متقاضیان و تشکیل پرونده های متقاضیان دارد.

صادرکنندگان نمونه استان تهران بر اساس فرمت مشخصی که سازمان توسعه تجارت تعیین کرده انتخاب می شوند 
وی با بیان اینکه تمام ضوابط انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران بر اساس فرمت مشخصی که سازمان توسعه تجارت تعیین کرده است خواهد بود، تصریح کرد: در انتخاب صادرکنندگان نمونه این ضوابط و مقررات ملاک عمل خواهد بود تا با استفاد از این فرمت صادرکنندگان نمونه استان تهران را در سال جاری تعیین کینم.

تعیین تکلیف مشکلات ارزی سال ۹۷ صادرکنندگان، حل مشکلات استرداد مالیات بر ارزش افزوده آنها، رفع موانع واردات در مقابل صادرات و تعدیل نرخ ارز آزاد با نرخ ارز سامانه نیمایی از مهمترین مشکلات فرآروی صادرکنندگان ایرانی است

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص چالش های اصلی صادراتی صادرکنندگان ایرانی گفت: تعیین تکلیف مشکلات ارزی سال ۹۷ صادرکنندگان، حل مشکلات استرداد مالیات بر ارزش افزوده آنها، رفع موانع واردات در مقابل صادرات و تعدیل نرخ ارز آزاد با نرخ ارز سامانه نیمایی از مهمترین مشکلات فرآروی صادرکنندگان ایرانی است.

اوایل مهرماه سال جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اجرای فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران واگذار کرد و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که با توجه به نزدیک شدن زمان انجام فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان و تقدیر از صادرکنندگان برگزیده، اتاق بازرگانی تهران کمافی‌السابق با رعایت ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوط این مسئولیت را برعهده بگیرد.

بعد از ارسال این نامه متعاقبا مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران طی حکمی محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران را به عنوان نماینده تام‌الاختیار اتاق بازرگانی تهران و رییس دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران منصوب کرد.

لاهوتی که ریاست کمیسیون توسعه تجارت و تسهیل صادرات اتاق تهران را نیز برعهده دارد در سال های گذشته مسئولیت انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران طق ضوابط و مقررات بر عهده داشت و کار بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان را مدیریت کرده است.

شایان ذکر است که سال گذشته ۵۵ درخواست از سوی صادرکنندگان برای مشارکت و رقابت در رویداد انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران در سامانه ثبت شد و در نهایت ۳۷ پرونده تکمیل شد و در روند ارزیابی قرار گرفت و با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد وتجارت ‌۱۴ صادرکننده نمونه انتخاب شدند که در مراسمی در روز ۵ اسفندماه سال گذشته از این صادرکنندگان تقدیر شد.

کد خبر: ۱۱۰٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha