۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
واردات محدود خودرو، لطمه‌ای به تولید داخل وارد نمی‌کند
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

واردات محدود خودرو، لطمه‌ای به تولید داخل وارد نمی‌کند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در واردات خودرو براساس طرح مجلس از منابع ارزی کشور استفاده نمی‌شود، گفت: واردات محدود و مدیریت شده خودرو، به تولید داخل لطمه ای نمی‌زند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید احمد رسولی نژاد با بیان اینکه تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو بازتاب مناسبی میان کارشناسان، نخبگان و مردم داشت، گفت: در این طرح دو منشا برای تامین ارز موردنیاز به منظور واردات خودرو پیش‌بینی شده است؛ نخست آنکه از آنجا که در جلسات کمیسیون صنایع و معدن، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا ادعا کردند که توانایی صادرات خودروهای تولید داخل به برخی از کشورها را دارند، در طرح مذکور مقرر شد از محل ارزهای حاصل از صادرات خودرو، خودرو وارد کرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین منشا پیش‌بینی شده برای تامین ارز موردنیاز واردات خودرو، ارز با منشا خارجی است به این معنا که ایرانیان خارج از کشور امکان واردات خودرو داشته باشند با این روش‌ها، از منابع ارزی کشور استفاده نمی‌شود در نتیجه تاثیری بر تورم و ... نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: هرچند در طرح ساماندهی صنعت خودرو با واردات محدود موافقت شده اما به نظر می‌رسد که محدودیت‌ها باید کاهش یابد زیرا با تحقق این مهم در تولید خودرو رقابت ایجاد می‌شود و کیفیت خودروهای داخلی ارتقا خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم حق دارند که خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت داشته باشند، ادامه داد: در حال حاضر قیمت خودروهای خارجی بیش از از ارزش واقعی است، حتی بهای خودروهای داخلی نیز واقعی نیست و در برخی موارد مردم ناچارند برای خرید خودروی‌های بی‌کیفیت قیمت‌های بسیاری پرداخت کنند.

رسولی‌نژاد با اشاره به اینکه به عنوان نماینده‌ای که تردد بسیاری در جاده‌ها و روستاها دارم، تاکید می‌کنم که مردم باید خودروی باکیفیت سوار شوند، تصریح کرد: با اصلاح و تصویب طرح ساماندهی خودرو، می‌توان به افزایش کیفیت خودروهای داخلی و تنظیم قیمت‌ها کمک کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه واردات محدود و مدیریت شده خودرو، به تولید داخل لطمه ای نمی‌زند، افزود: در روزهای ابتدایی تصویب این طرح در مجلس، شاهد تاثیر مثبت آن بر بازار بودیم.

وی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از خودروی خارجی استفاده نکردم، تصریح کرد: حق طبیعی، قانونی و شرعی مردم استفاده از خودروهای باکیفیت است. تا چه زمانی باید خودروهای بی‌کیفیت با قیمت‌های بسیار و به‌دور از هرگونه رقابت به مصرف‌کننده تحمیل شود؟ می توان با برگزاری نظرسنجی، نظر مردم درباره واردات خودرو را جویا و میزان رضایتمندی مردم از طرح مجلس درباره واردات خودرو را مشخص کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح ساماندهی صنعت خودرو قابل اصلاح است، ادامه داد: این طرح در نخستین جلسه کمیسیون صنایع و معادن اصلاح خواهد شد و با کمک شورای نگهبان می‌توان قانونی مناسب که رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت، تصویب کرد.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha