۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
برخی در دولت فعلی روی ارز۴۲۰۰ تومانی اصرار می‌کنند و مسئولیتی را هم نمی‌پذیرند
رئیس کمیسیون ویژه رونق تولید در گفتگو با بازار:

برخی در دولت فعلی روی ارز۴۲۰۰ تومانی اصرار می‌کنند و مسئولیتی را هم نمی‌پذیرند

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس گفت: متأسفانه در دولت قبل و برخی در دولت فعلی روی مسئله ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اصرار می‌کنند و نهایتاً مسئولیتی را هم نمی‌پذیرند.

سید شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای مدیریت بازار ارز در کشور گفت: نرخ ارز در بازار ارز تعیین می‌شود؛ از یک نگاه ما می‌توانیم بر آن یک تعریف تعادل جزئی و در نگاهی دیگر تعریف تعادل عمومی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار است این مسئله را در قالب تعریف تعادل جزئی مورد بررسی قرار دهیم و با این فرض که همه چیز سر جای خودش قرار داشته و درست عمل می‌شود، پس اینجا مدیریت بازار ارز اهمیت پیدا می‌کند.

حسینی اظهار داشت: به طور مثال اگر همه شرایط ثابت در نظر بگیریم اینکه نرخ ارز به چه ترتیبی تعیین می‌شود بسیار مهم است بنده معتقدم نه همه دلایل افزایش نرخ ارز ولی یکی از دلایل افزایش نرخ ارز تعیین قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی آنهم در شرایطی است که مکانیزم عرضه و تقاضا می‌گفت که عدد بالاتر از این هست لذا خود این مقوله باعث شد تا تقاضای سفته‌بازی و سوداگری برای ارز افزایش پیدا کند و نرخ ارز بالا برود.

رئیس «کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی» گفت: اگر قرار است در این زمینه دولت اقدامی کند باید مدبرانه این تصمیم را اتخاذ کند و گرنه میلیاردها تومان، ارز به صورت ۴۲۰۰ تومانی به بازار تخصیص پیدا می‌کند و این ارز نهایتا تبدیل به رانت می‌شود و کمکی به باز توزیع منابع نمی‌کند.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه در دولت قبل و برخی در دولت فعلی روی مسئله ارز ۴ هزار تومان ۲۰۰ تومانی اصرار می‌کنند و نهایتاً مسئولیتی را نمی‌پذیرند.

وی  با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۰ الزامات مدنظر قرار گرفته درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیان داشت: در قانون تاکید شده اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص دادید، بایستی بیایید و مسئولیت آن را بپذیرید که کالا به موقع و به اندازه و به قیمت به دست مردم برسد. لذا اگر مسئولین این مسئولیت پذیرفتند، می توانند ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کنند، اما اگر این ارز را دریافت کنند، اما مسئولیتی در قبال آن بر عهده نگیرند من فکر می‌کنم اصرار بر تصمیمی که تبعاتش به پای مردم نوشته و گریبان مردم را می‌گیرد کار درستی نیست.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha