۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
همکاری ایران، پاکستان و ترکیه برای کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های ترانزیت
مدیرکل حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری اعلام کرد

همکاری ایران، پاکستان و ترکیه برای کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های ترانزیت

مدیر کل ترانزیت سازمان راهداری در خصوص مسیر ترانزیتی ITI (استانبول-تهران-پاکستان) گفت: باید بتوانیم برای توسعه ترانزیت از قلمرو ایران، کرویدورهای جدید تنظیم کنیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مسیر ترانزیتی ITI (استانبول-تهران-پاکستان) اظهار کرد: باید بتوانیم برای توسعه ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، کرویدورهای جدید و همکاری های منطقه‌ای تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا برای کریدور ITI عبور آزمایشی محموله ترانزیتی با همکاری سازمان اکو برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به افزایش دو تا ۳ برابری هزینه‌های حمل ونقل دریایی پس از پاندمی کرونا، افزود : به همین دلیل الان مسیرهای زمینی برای ترانزیت کالا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. امروز بهترین زمان برای استفاده از ظرفیت‌های کشور جهت عبور کالاهای ترانزیتی است.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری بیان کرد: کریدور ترانزیتی ITI با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند به راحتی جایگزین کانال سوئز شود. این کریدور دو ویژگی مهم نسبت به حمل و نقل دریایی دارد؛ یکی کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و دیگری کاهش هزینه هاست.

هدایتی در این باره توضیح داد: با حمل کالا از طریق کریدور آی تی آی مسیر استانبول تا پاکستان از ۲۵ تا ۳۰ روز کنونی به ۱۰ تا ۱۲ روز کاهش می‌یابد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی تاکید کرد: در عین حال هزینه‌های حمل کالا از این مسیر در مقایسه با کانال سوئز نیز حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha