۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
طرح جهش تولید مسکن دارای پشتوانه‌های قانونی در حوزه تسهیلات است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

طرح جهش تولید مسکن دارای پشتوانه‌های قانونی در حوزه تسهیلات است

معاون وزیر راه و شهرسازی، از وجود پشتوانه های بسیار خوب برای تسهیلات بخش مسکن در طرح جهش تولید مسکن خبر داد و بیان کرد: الزمات قانونی بسیار محکمی برای اجرایی کردن این تسهیلات در قانون لحاظ شده است.

به گزارش بازار، محمود محمود زاده با اشاره به اینکه در قانون جهش تولید مسکن، دو ساختار جدید در حوزه مسکن در کشور اضافه شده است، گفت: شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور طبق قانون تشکیل می شود و وظیفه هماهنگی بین همه دستگاه هایی که در حوزه مسکن نقش دارند را بر عهده دارد.

وی به ایجاد صندوق ملی مسکن به عنوان یکی از ساختارهای تازه تأسیس اشاره و بیان کرد: وظیفه این صندوق این است تا برای گروه های کم درآمد به خصوص دهک های اول تا سوم کمک کننده باشد و سود بانکی را به حداقل ممکن برساند. با کمک هایی که در خصوص تخصیص عوارض پروانه امثالهم انجام می دهد، قیمت تمام شده مسکن را برای گروه های کم درآمد و درآمد متوسط کاهش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبات مجلس در رابطه با تسهیلات مسکن اظهار کرد: یک مصوبه در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و مصوبه دیگر در قالب قانون جهش تولید مسکن ارائه شده‌اند. در قالب این مصوبات، سهم تسهیلات بخش مسکن از کل تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و به قریب ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای سال جاری رسیده است. برای سال های آینده این عدد با افزایش تورم لحاظ خواهد شد.

وی از وجود پشتوانه های بسیار خوب برای تسهیلات بخش مسکن در طرح جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: الزمات قانونی بسیار محکمی نیز برای اجرایی کردن این تسهیلات در قانون لحاظ شده است.

محمودزاده در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره شورایعالی مسکن توضیح داد و عنوان کرد: در این شورا علاوه بر حضور هشت نفر از وزرای دولت، رئیس کل بانک مرکزی یکی از اعضای جلسه است و علاوه بر تکالیف قانونی، هماهنگی در زمینه جهش مسکن و تسهیلاتی که پرداخت می شود صورت می گیرد. به طور حتم نقش رئیس کل بانک مرکزی بسیار مهم و حیاتی است.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha