رونق گردشگری به معنی رونق اقتصاد است
کارشناس اقتصاد گردشگری:

رونق گردشگری به معنی رونق اقتصاد است

جبل عاملی، کارشناس اقتصاد گردشگری عنوان کرد: ۱۲ گروه شغلی به‌صورت مستقیم و ۳۰ گروه شغلی نیز به‌صورت غیرمستقیم با صنعت گردشگری در ارتباط هستند و در واقع گردشگری صنعت مولدی است.

به گزارش بازار، محمدحسین جبل عاملی ضمن اظهار امیدواری نسبت به تغییراتی که در وزارت گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد شده است، گفت: در اقتصاد حال حاضر ایران و شرایطی که وجود دارد، یکی از موضوعاتی که خیلی سریع می‌تواند ایران را به رونق اقتصادی برساند تقویت و ریشه سازی حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ گروه شغلی به طور مستقیم در صنعت گردشگری درگیر هستند، اظهار کرد: علاوه بر این نزدیک به ۳۰ گروه شغلی نیز به‌صورت غیرمستقیم با گردشگری ارتباط دارند. کمتر صنعتی به این شکل به‌صورت مولد عمل کرده و مشاغل را فعال می‌کند.

این کارشناس اقتصاد گردشگری رونق گردشگری را عاملی برای رونق اقتصاد دانست و عنوان کرد: آقای ضرغامی با شناختی که نسبت به رسانه و تبلیغات و برندسازی دارد می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند زیرا نیاز امروز صنعت گردشگری در دنیا شناخت و تبلیغات است.

وی یکی از چالش‌های جدی صنعت گردشگری را عدم شناخت و برند نشدن گردشگری در دنیا دانست و بیان کرد: با اینکه دارایی‌ها، موقعیت‌های یکتا و ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم که فقط مربوط به اقلیم، آداب و فرهنگ ایران است و در دنیا می‌تواند به‌شدت جذاب باشد، اما خیلی از آن‌ها برای مردم دنیا به‌ویژه نسل‌های جدید ناشناخته است.

جبل عاملی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تأکید بر اینکه باید باور کنیم گردشگری راهکار حل مشکلات اقتصادی است، گفت: باید روی صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری شود. مجلس و دولت‌ها و همه مسئولین بر ضرورت گردشگری تأکید کردند اما با حوزه اجرا فاصله زیادی داشته‌ایم.

وی افزود: البته اقدامات خوبی هم در حوزه گردشگری صورت‌گرفته است اما با ظرفیت‌های موجود در گردشگری ایران سازگار نبوده است. اگر سرمایه‌گذاری به‌موقع و با حجم بالا روی صنعت گردشگری ایران شود، می‌تواند یک رقیب بین‌المللی برای رقبای منطقه‌ای باشد؛ رقبایی که بسیار فعال هستند و هزینه‌های هنگفتی برای گردشگری انجام می‌دهند درحالی‌که صنعت گردشگری در ایران خیلی آرام‌آرام حرکت می‌کند.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha