۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
افزایش ۲۵ درصدی واردات از طریق گمرک منطقه ویژه «کاوه»
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

افزایش ۲۵ درصدی واردات از طریق گمرک منطقه ویژه «کاوه»

ساوه- مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی «کاوه» از افزایش ۲۵ درصدی واردات از طریق گمرک این منطقه ویژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، فرامرز امیدی ظهر شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران از کاهش ۶ درصدی صادرات از منطقه ویژه اقتصادی « کاوه» از نظر وزنی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۶۸۵ هزار و ۵۲۳ تن انواع کالا به ارزش ارزی ۲۹۵ میلیون و ۵۳۴ هزار دلار از گمرک این منطقه اقتصادی به خارج از کشور ترانزیت شده است.

وی از افزایش ۹۰ درصدی درآمدهای منطقه اقتصادی ویژه «کاوه» نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه، و ایتالیا عمده خریداران کالاهای ایرانی صادر شده از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه بوده اند.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اضافه کرد: میزان واردات از طریق گمرک نیز طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری ۱۰۲ هزار و ۳۱۲ تن به ارزش ۲۶۶ میلیون و ۱۷۱ هزار دلار بوده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۴ و ارزش دلاری ۲۵درصد افزایش داشته است.

امیدی گفت: صادرات از این گمرک عمدتا یدروکربن سبک، آبمیوه، انواع مشتقات و فراورده‌های نفتی، سیمان، کاشی، رول کاغذ، بیسکویت، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، لوله و پروفیل آهنی، چیپس و ... بوده و واردات از طریق این گمرک به طور عمده ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید، پاکت آبمیوه، کنستانتره، اسانس و ورق آلومینیوم بوده است.

بر اساس این گزارش، منطقه ویژه اقتصادی کاوه در کیلومتر۱۲۰ اتوبان ساوه - تهران، شهر صنعتی کاوه قرار دارد.

کد خبر: ۱٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha