۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
ارزش اقتصاد رمز ارزها در اروپا به ۸۷۰ میلیارد یورو رسید
صعود اروپا در بازار رمز ارزها؛

ارزش اقتصاد رمز ارزها در اروپا به ۸۷۰ میلیارد یورو رسید

به دنبال محدودیت های وضع شده برای فعالیت در بازار رمز ارزها در چین، سهم این کشور در بازار رمز ارزها کاهش یافت در حالیکه اروپا رشدزیادی را در این عرصه شاهد است.

بازار؛ گروه بین الملل: به دنبال ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها در کشور چین، شمار زیادی از فعالان این صنعت به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. با وجود اینکه در مورد تاثیر این جابجایی ها روی عملکرد بازار رمزارزها نمی توان به این زودی صحبت کرد ولی می توان اطمیان داشت که بازار چالشهای زیادی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش یورو نیوز هم اکنون اروپا بزرگترین اقتصاد رمز ارزها را در دنیا به خود اختصاص داده است . این منطقه در سال ۲۰۲۰ توانست بالغ بر ۸۷۰ میلیارد یورو از فعالیت در بازار رمز ارزها درامد کسب کند که رقم قابل ملاحظه ای بود. سهم کشورهای اروپای غربی و مرکزی و شمالی به ۲۵ درصد از کل بازار رمز ارزها در دنیا رسید که می تواند زمینه را برای تبدیل شدن انها به مهدی برای فعالیت در حوزه رمز ارزها فراهم کند.

آمارها نشان می دهد در سال قبل ارزش مبادلات انجام شده در بازار رمز ارزها در کشور بریتانیا برابر با ۱۴۵ میلیارد یورو بود و این کشور بالاترین سهم را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داد. بعد از بریتانیا کشورهای فرانسه و آلمان و هلند و اسپانیا قرار داشتند و سهم این کشورها نه تنها درسال ۲۰۲۰ بلکه در نه ماه اول سال ۲۰۲۱ هم روند افزایشی داشت.

 این در حالیست که در سوی دیگر دنیا و کشور چین تغییرات زیادی در در جریان است. چاینا دیلی در گزارش خود نوشت: «بازار رمز ارزها در حال پوست اندازی است. ارزش مبادلات در چین با سرعت کاهش یافته است و می توان انتظار داشت در ماه های اتی دیگر خبری از مبادلات رمز ارز در این کشور نباشد. حال باید دید تاثیر این سیاست روی اقتصاد چین چه خواهد بود؟ آیا چین می تواند راه خود را از دنیا جدا کند یا اینکه در ماه های اتی دیگر کشورها هم به بهانه نظارت بر این بازار و خطراتی که برای اقتصاد کشورها به همراه می آورد به محدود کردن فعالیت در این حوزه روی خواهند آورد.»

یکی از دلایل مهمی که برای رشد سهم اروپا در بازار رمز ارزها می توان برشمرد، سرمایه گذاری کلان موسسات سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها در غالب شرکتی با نام «whale» است. شرکتی که این روزها زمینه را برای سرازیر شدن سهم زیادی از سرمایه ها به بازار رمز ارزها را فراهم کرده است و می توان انتظار داشت که سهم زیادی از این بازار را در ماه های آتی به  خود اختصاص دهد.

آمارهای ارایه شده توسط این شرکت بزرگ فعال در بازار رمز ارزها در کشور اروپا نشان می دهد در جولای سال قبل ارزش سرمایه گذاری موسسات در بازار رمز ارزها در اروپا برابر با ۱.۲ میلیارد یورو بود ولی در ژوئن امسال سهم این سرمایه ها به بیش از ۳۹.۶ میلیارد یورو رسید. این آمار اثبات می کند نیمی از سرمایه گذاری انجام شده در بازار رمز ارزها در کشورهای اروپایی در این شرکت انجام شده است و تاثیرگذاری آن در وضعیت کنونی بازار و سیاستهای اتی در بازار چشمگیر خواهد بود.

 DeFi  یا پلت فرم های  مالی غیر متمرگز بخش اعظم سرمایه های کشورهای اروپایی را جذب کرده اند. این پلت فرم ها به مالکان رمز ارزها امکان می دهد تا با قرض دادن رمز ارزهای خود طبق پروتکل های  DeFi سود بیشتری کسب کنند و از مزایای نگهداری رمز ارزها برای دوره طولانی مدت هم بهره مند شوند. به همین دلیل است که در یک سال اخیر بخش زیادی از موسسات سرمایه گذاری وارد این حوزه شده اند تا بتوانند هم از رشد قیمت رمز ارز و هم از سود ناشی از قرض دادن آنها بهره ببرند.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha