۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
GV۶۰ بازار کره‌ جنوبی چه ویژگی دارد؟
عرضه نسخه کراس‌ اوور الکتریکی جنسیس

GV۶۰ بازار کره‌ جنوبی چه ویژگی دارد؟

شرکت خودرو سازی جنسیس از کراس‌ اوور تمام برقی خود با نام GV۶۰ رونمایی کرد، این محصول دارای ۴۲۹ اسب بخار قدرت است که با یک بار شارژ می تواند ۳۶۸ کیلومتر را پیمایش کند.

بازار؛ گروه خودرو: برند لوکس زیر مجموعه هیوندای چندی پیش از کراس‌اوور تمام برقی خود با نام GV۶۰ رونمایی کرد. این خودرو که از سبک جدید طراحی جنسیس بهره می‌ برد ظاهری متفاوت تر از دو محصول جدید شرکت هیوندای-کیاموتورز یعنی آیونیک ۵ و EV۶ دارد.

البته باید گفت که GV۶۰ بر پایه پلتفرم آیونیک ۵ و EV۶ ساخته شده است. طراحی این خودرو با سطوح منحنی و فرم‌ ها مواجه است که شخصیتی اسپرت و نافذ به این خودرو الکتریکی می‌ بخشد. در نسخه کره‌ای و استاندارد این خودرو  RWD یعنی دیفرانسیل عقب ۲۲۵ اسب‌ بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌ متر گشتاور تولید می‌ کند.

GV۶۰ بازار کره‌ جنوبی چه ویژگی دارد؟

 اما در نسخه AWD قدرت ۴۲۹ اسب‌بخار و ۶۰۵ نیوتون‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. از سوی دیگر  نسخه AWD پر فورمنسی ۴۸۳ اسب‌ بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون‌ متر گشتاور تولید می‌ کند. این خودرو از باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی بهره می‌ برد. سیستم شارژ سریع ۳۵۰ کیلو واتی وظیفه شارژ این خودرو را برعهده دارد. در نسخه RWD با یک بار شارژ کامل ۴۵۱ کیلومتر را می‌ پیماید. در نسخه AWD ۴۰۰ کیلومتر و در نسخه AWD پر فورمنسی ۳۶۸ کیلومتر را با یکبار شارژ می‌ پیماید. همچنین لازم به ذکر است که رینگ‌ های ۱۹ و ۲۱ اینچی نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

جنسیس  برای محصول GV۶۰ تاکنون جزئیات دقیقی از حالت رانندگی شگفت انگیز GV۶۰ منتشر نکرده است، این خودرو ساز کره ای فقط اعلام کرده است که رانندگی اسپرت با بهینه سازی توزیع قدرت رانندگی و بهبود سیستم ترمز را برای این اس یو وی فراهم کرده است

بهبود پیمایش راز موفقیت
جنسیس برای این محصول سیستمی را تعبیه کرده که با فشردن یک دکمه‌ فقط ۱۰ ثانیه زمان می برد تا قدرت خودرو چند برابر شود. این دکمه روی فرمان نصب شده که دسترسی راننده به آن با سهولت همراه باشد. GV۶۰ با این قابلیت می تواند صفر تا صد را تنها در ۴ ثانیه پیمایش کند. هر چند که این محصول با خودرو EV۶ GT شرکت خودرو سازی کیا فاصله قدرتی دارد، اما این خودرو با ۵۷۷ اسب بخار قدرت می تواند صفر تا صد را ۳.۵ ثانیه طی کند.

جنسیس تاکنون جزئیات دقیقی از حالت رانندگی شگفت انگیز GV۶۰ منتشر نکرده است، این خودرو ساز کره ای فقط اعلام کرده است که رانندگی اسپرت با بهینه سازی توزیع قدرت رانندگی و بهبود سیستم ترمز را برای این اس یو وی فراهم کرده است.

GV۶۰ بازار کره‌ جنوبی چه ویژگی دارد؟

جنسیس برای کاهش گازهای گلخانه ای و دست یابی به قانون ۲۰۳۰ برای حضور در بازار اروپا، خودرو الکتریکی مذکور را طراحی و تولید کرده است. همانطور که اشاره شد باتری‌ های این محصول ۷۷ کیلو واتی بوده که با پشتیانی از شارژ سریع ۳۵۰ کیلو واتی می‌ تواند در مدت ۱۸ دقیقه تا ۸۰ درصد باتری شارژ شود. GV۶۰ مانند نسخه های مجهز به موتور احتراق داخلی و هیبریدی از سیستم بازیابی شارژ ۳.۶ کیلو واتی پشتیبانی می‌ کند.

در اینجا باید اشاره داشت که مهم ترین دلیل انتخاب و خرید خودرو الکتریکی توسط مشتریان در بازار مقدار پیمایش آن است. مهندسان جنسیس برای بهبود پیمایش و افزایش بازار فروش، سیستم خنک کاری آبی برای این خودرو تعبیه کردند که می تواند با ایجاد متعادل سازی دما در باتری بازه پیمایش این خودرو را به ۳۶۸ کیلومتر با یک بار شارژ افزایش دهد.

از این سیستم خنک کاری در برخی از محصولات جدید هیوندای استفاده شده است. لازم به ذکر است که این محصول بر خلاف خودرو شورولت بولت که با استفاده از باتری کره ای دچار چالش آتش سوزی شده بود، این تجربه را نخواهد داشت. سیستم مدیریت باتری جنسیس هوشمند طراحی شده و در صورت بروز هر نوع ایراد فنی، جریان الکتریکی را قطع می کند.

جنسیس برای بهبود پایداری، بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش ایمنی این خودرو را نسبت به هیوندای آیونیک و کیا EV۶ کوچکتر طراحی کرده است. البته کوچک شدن ابعاد برای جنسیس امکان بهبود عملکرد به ویژه در هندلینگ را ایجاد کرده است

پلت فرم جدید و کاهش ابعاد
گروه خودرو سازی هیوندای با دو برند کیا و جنسیس اقدام به طراحی پلت فرمی به نام E-GMP کرده است که از سال ۲۰۲۰ تا کنون بسیاری از محصولات از جمله GV۶۰ روی آن ساخته شده است. با توجه به اینکه یکی از ضعف های خودروهای الکتریکی نداشتن صدا در زمان حرکت است، جنسیس برای GV۶۰ بلند گوهایی را در سپر طراحی و تعبیه کرده است که در زمان حرکت صدای خودروهای الکتریکی ایجاد کند. این بلند گوها به گونه ای طراحی شدند که براساس فشردن پدال گاز توسط راننده، مقدار صدای تولید شد در خودرو افزایش می یابد. این سیستم را با نام تولید صدای مجازی در خودروها می شناسیم.

ابعاد جنسیس GV۶۰ با تغییراتی همراه بوده است، طول این خودرو ۴۵۱۵ میلی متر، فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلی متر و عرض آن ۱۸۹۰ میلی متر است. جنسیس برای بهبود پایداری، بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش ایمنی این خودرو را نسبت به هیوندای آیونیک و کیا EV۶ کوچکتر طراحی کرده است. البته کوچک شدن ابعاد برای جنسیس امکان بهبود عملکرد به ویژه در هندلینگ را ایجاد کرده است.

با توجه به اینکه یکی از دلایل موفقیت محصول در بازار تنوع رنگ است، جنسیس ۱۱ تریم رنگ بدنه و هفت تریم رنگ کابین را برای این محصول در نظر گرفته است. قابل ذکر است که کیفیت رنگ در GV۶۰ افزایش یافته و هنگام حرکت با سرعت های بالا از بین رفتن لایه آن ایجاد نمی شود. این خودرو ساز کره ای تاکنون نسبت به قیمت GV۶۰ هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است اما به احتمال زیاد برای نخستین بار به بازار آمریکا عرضه شود.

GV۶۰ بازار کره‌ جنوبی چه ویژگی دارد؟

چالش رقبا در بازار
با توجه به بحران کمبود تراشه ها، تولید خودروهای الکتریکی در دنیا با افت تیراژ قابل توجهی همراه شده است. از این رو جنسیس با تولید و عرضه GV۶۰ در بحران تراشه، امیدی به فروش چندان مطلوب نباید داشته باشد. از سویی تقاضا برای خرید این محصولات همراه با بحران های سوختی مالیاتی که ناشی از صدمات شیوع کرونا بوده، هر روز در حال افزایش است. خودروسازان تلاش دارند که مقدار تولید محصولات الکتریکی را نسبت به سایر محصولات افزایش دهند، اما در برخی از برند ها شاهد کاهش فناوری های روز هستیم.

از این رو GV۶۰ می تواند رقیب جدی و سر سخت برای خودروهای تسلا، شورولت، بی وای دی، نیسان و ب ام و باشد. البته اگر قیمت این محصول جنسیس منطقی نباشد، فروش چندانی در بازار اروپا به همراه نخواهد داشت. کارشناسان معتقد هستند دوران پسا کرونا، زمان خرید و انتخاب محصولات اقتصادی از سوی مشتریان است. کرونا سلیقه و ذائقه مشتریان در بازار را کاملا تغییر داده و اقتصاد خودرو سازان را با چالش همراه ساخته است.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha