۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
استقرار قطار فوق العاده برای جابجایی زائران به تهران
مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد

استقرار قطار فوق العاده برای جابجایی زائران به تهران

مدیرعامل راه آهن از استقرار قطار فوق العاده برای جابجایی زائران بازگشتی از سفر عتبات عالیات از خرمشهر به مقصد تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، از آمادگی شرکت راه آهن جمهور اسلامی ایران برای انتقال زائران اربعین از مرز شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز بصورت رایگان خبر داد و گفت: با دستور اکید وزیر راه و شهر سازی همه امکانات این وزارتخانه و بخش غیر دولتی خانواده حمل و نقل کشور برای بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات بسیج شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: همکارانم امروز در همه مرزهایی که تردد صورت می‌گیرد از جمله فرودگاه‌ها، پایانه‌های جاده‌ای و ایستگاه‌های راه آهن بسیج شده اند و امکانات را برای سهولت در تردد زوار ابا عبدالله الحسین (ع) فراهم کردند.

وی با اشاره به استقرار قطار در مرز شلمچه، تصریح کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شامگاه دوشنبه برای جابجایی زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز قطارهایی را به صورت رایگان مستقر کرده است.

رسولی اضافه کرد: همچنین برای جابجایی مسافران از خرمشهر به مقصد تهران قطارهای فوق العاده گذاشته ایم که شب گذشته دوقطار از مبدأ خرمشهر به سمت تهران عزیمت کرد و با تمهیدات درنظرگرفته شده ان شاءالله بطور پیوسته قطارهای برنامه‌ای و فوق العاده زائران عزیز را به مقصد تهران جابجا خواهند کرد.

وی به راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به سهم خود در این مراسم تلاش کرد بخشی از زائران را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ایستگاه شهرری، به شهرهای اطراف بصورت رایگان منتقل کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن تاکید کرد: تا زمانی که تقاضا و زائری در مبادی ورودی وجود داشته باشد مستقر هستیم و وظیفه داریم خدمات رسانی مناسب انجام دهیم و امکانات لازم را برای جابجایی آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به تدابیر وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت هرچه راحت‌تر زائران اربعین به شهرهای خود افزود: قطارهایی به صورت یکسره و شبانه روزی به همین منظور تدارک دیده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر قطارهای برنامه ای، ۴ رام قطار فوق العاده نیز برای انتقال زائران از ایستگاه اهواز به شهرهای مقصد زائران تدارک دیده شده است و این قطارها هم اکنون در اهواز مستقر هستند.

وی به آغاز عملیات جابجایی زائران در بازگشت از سفر عتبات عالیات از شب گذشته اشاره کرد و گفت: علاوه بر تدارکات دیده شده، در صورت نیاز، راه آهن جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت و آمادگی را دارد که متناسب با نیاز زائران، ظرفیت‌های خود را افزایش دهد.

رسولی تاکید کرد: با توجه به ایام شهادت حضرت امام رضا (ع)، قطارهای فوق العاده‌ای در مسیر مشهد مقدس تدارک دیده ایم، اما در صورت نیاز می‌توان بخشی از این قطارها و همچنین قطارهایی که ضریب اشغال کمتری دارند را نیز به مسیر محور جنوب و اهواز اعزام کنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت نظارت میدانی در موضوع انتقال زائران اباعبدالله الحسین (ع)، به همراه برخی معاونان و مدیران راه آهن با حضور در مرز شلمچه، برای اعزام زائران نظارت مستقیم و میدانی بعمل می‌آید.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha