۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
بیشترین معامله در رینگ بین‌الملل بورس انرژی به نفتای سبک اختصاص یافت
در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰؛

بیشترین معامله در رینگ بین‌الملل بورس انرژی به نفتای سبک اختصاص یافت

نفتای سبک با ۲۹ درصد معامله در در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، بیشترین کالای داد و ستد شده در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، ارزش معاملات شرکت بورس انرژی ایران در ۶ ماه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه پارسال، رشدی ۲۷ درصدی را تجربه می‌کند.

حجم معاملات تجمیعی بورس انرژی ایران در رینگ داخلی بازار فیزیکی از یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۳۹ تن در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۷۱۵ تن در سال کنونی رسیده که رشد پنج درصدی معاملات را نشان می‌دهد.

در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نفتای سبک با ۲۹ درصد معامله بیشترین کالایی است که در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران معامله شده‌ است و پس از آن گاز مایع و ته‌مانده برج تقطیر، به‌ ترتیب با ۲۳ درصد و ۱۴ درصد قرار دارند.

از سوی دیگر در رینگ داخلی نیز حلال ۴۰۲ با ۲۲ درصد کالایی است که بیشترین میزان معامله را داشته‌ است، میعانات گازی با ۲۱ درصد و متانول با ۱۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

از نظر نوع معاملات در بازار فرآورده‌های هیدروکربوری، بیشترین حجم عرضه را قراردادهای کشف پریمیوم با ۷۱ درصد به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن نیز قراردادهای نقدی، نسیه و سلف به ترتیب با ۲۱ درصد، ۶ درصد و یک درصد قرار دارند.

بیشترین حجم معامله نیز مربوط به قراردادهای کشف پریمیوم با ۶۱ درصد و پس از آن قراردادهای نقدی با ۲۴ درصد، نسیه ۱۲ درصد و سلف با سه درصد است.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha