۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
امکان استفاده از وام جدید مسکن با اقساط ۸.۶ میلیون تومانی میسر نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس:

امکان استفاده از وام جدید مسکن با اقساط ۸.۶ میلیون تومانی میسر نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وام ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن با اقساط سنگین ۸.۶میلیون تومانی برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه مناسب نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی درباره وام‌ خرید مسکن، گفت‌: وام‌هایی که اخیراً برای تقویت توان مالی مردم فاقد مسکن در نظر گرفته شده به دلیل اقساط بسیار سنگین چندان راه حل مناسبی برای خانه‌دار کردن جامعه هدف نبوده و تنها برای قشری که استطاعت مالی خوبی برخوردار بوده و توان پرداخت اقساط ۸.۶ میلیون تومانی را دارند، مفید است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم کاهش میزان اقساط وام ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن، تصریح کرد: راه حال بهبود وضعیت مسکن تامین زمین ارزان قیمت برای انبوه‌سازان و نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی بوده تا واحدهای مسکونی با قیمت مناسب ساخته و به بازار عرضه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات بانکی باید به حوزه ساخت مسکن سوق پیدا کند، اظهار کرد: بی‌تردید اگر طرح جهش تولید و تامین مسکن به درستی اجرا شود و اراضی تحت اختیار دستگاه‌های دولتی به وزارت راه منتقل و  به حوزه ساخت مسکن اختصاص پیدا کند در کنار نظارت بر مصالح ساختمانی و جانمایی مناسب زمین برای ساخت خانه، در بازه زمانی مناسبی شاهد کنترل بازار مسکن و جبران عقب ماندگی در این حوزه خواهیم بود.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha