۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
 توقف بالای کالاها در مرز آذربایجان برای تجار مازندران دغدغه شده است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

توقف بالای کالاها در مرز آذربایجان برای تجار مازندران دغدغه شده است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران تعرفه های بالای گمرکی و توقف بالای محصولات در مرز آذربایجان را از جمله دغدغه ها فراروی تجار استان ذکر کرد.

عبداله مهاجر دارابی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به داشتن مرز مشترک با کشور آذربایجان، تعرفه های بالای گمرگی را از جمله موانع فرا روی برای توسعه مناسبات بیان کرد و خواستار برنامه ریزی برای رفع آن شد.

وی با اظهار اینکه مازندران با داشتن بنادری مانند امیرآباد ظرفیت های خوبی برای اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال - جنوب دارد، اظهار داشت: تعرفه های بالای گمرک آذربایجان نیز از دیگر دغدغه های فراروی تجار برای صادرات کالا به این کشور محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به توقف بالای محصولات در مرزهای آذربایجان خواهان رفع این مسئله شد و گفت: باید برای کاهش ریسک برنامه ریزی کنیم.

مهاجر همچنین نبود تعاملات بانکی را از دیگر چالش ها ذکر کرد و گفت: این مسائل سبب می شود تا بخش خصوصی برای ورود به بازار آذربایجان دارای دغدغه باشند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در عین حال تصریح کرد: با داشتن بنادر نسل سومی نظیر امیرآباد و اسکله رو رو که یکی از نقاط قوت برای توسعه مبادلات با آذربایجان است باید دغدغه های فراروی را رفع کنیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha