۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
۲۰ میلیارد ریال صادرت صنایع دستی از اردبیل انجام شد
طی سال ۹۸؛

۲۰ میلیارد ریال صادرت صنایع دستی از اردبیل انجام شد

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: در سال گذشته صادرات صنایع دستی استان رقمی نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال بود.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر فلاحی قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه تدوین برنامه اجرایی اداره کل سازمان میراث فرهنگی اردبیل در سال جهش تولید، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ کارگاه فعال صنایع‌دستی و ۲۴۰ تولیدی انفرادی در ۱۸ رشته در سطح استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ هزار هنرمند صنایع‌دستی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند، افزود: این هنرمندان در رشته‌های مختلف از جمله رسته‌ها و بافته‌های داری، قلمزنی، منبت‌کاری، چرم‌دوزی، ملیله سازی، تزیین سنگ‌های قیمتی و ...، فعالیت می‌کنند.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد:استفاده از ظرفیت شرکت‌های مطرح صادرکننده صنایع‌دستی کشور برای توسعه صادرات تولیدات صنایع‌دستی، استفاده از ظرفیت فروش الکترونیکی محصولات و توسعه و ترویج کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فلاحی گفت: در سال گذشته صادرات صنایع دستی استان رقمی نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال بود که امیدواریم با افزایش فعالیت در این حوزه و توجه ویژه به صادرات این محصول به کشورهای هدف شاهد رشد چند برابری این رقم در سال آینده باشیم.

کد خبر: ۱۰٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha