۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
نرخ قالیشویی در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت
رئیس اتحادیه قالیشویی لرستان:

نرخ قالیشویی در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت

لرستان- سبزواری، رئیس اتحادیه قالیشویی لرستان گفت: قیمت شستشوی فرش در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت.

آذربخش سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه حدود ۴۷ واحد صنفی فعال قالیشویی در شهرستان خرم‌آباد داریم، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار و تقاضا برای قالیشویان بد نیست و ما نیز در بحث نرخ گذاری بر این واحدها نظارت کامل داریم.

وی افزود: درخواست افزایش نرخ قالیشویی را داشتیم که مورد موافقت هم قرار گرفت و قیمت‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت البته قالیشویان درخواست بیشترین افزایش قیمت را داشتند ولی از آنجایی که لرستان یک استان کم درآمد است نمی‌توان مردم را در مضیقه گذاشت و بیش از این میزان قیمت‌ها را افزایش داد.

رئیس اتحادیه قالیشویی لرستان عنوان کرد: قیمت شستشوی هر متر فرش ماشینی پنج هزار تومان بوده که با این افزایش قیمت ۲۰ درصدی در حال حاضر به شش هزار تومان رسیده همچنین نرخ شستشوی فرش دستباف شش هزار و ۵۰۰ تومان بوده که اکنون به هفت هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر  صنف قالیشویان، اظهار کرد: متأسفانه در این مدت قیمت مواد شوینده، کلر و ... چند برابر شده در حالیکه قالیشویان با همان قیمت و نرخ سابق به فعالیت خود ادامه می‌دادند، به همین دلیل در مضیقه بودند و درخواست افزایش نرخ را داشتند لذا در این شرایط ویژه‌، دولت باید از نظر عوارض شهرداری، مالیات و دارایی به آنها کمک کند و بیشتر از قبل اصناف را تحت حمایت قرار دهد.

سبزواری بیان کرد: واحدهای قالیشویی فاقد مجوز برای ادامه فعالیت باید جواز کسب و کار بگیرند در غیر این صورت ما با آنها برخورد می‌کنیم و به مخابرات دستور دادیم که تلفن آنها را قطع کنند.

 وی گفت: متاسفانه برخی واحدهای فعال قالیشویی با نرخ کمتری فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر فرش‌ها را فقط با کلر می‌شویند و کیفیت شستشوی آنها پایین است.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha