۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
عزم لازم در دولت برای اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

عزم لازم در دولت برای اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متاسفانه افرادی در سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه سال آینده حکم گرفته‌اند که در دولت قبل هم در همین سمت بودند و اما عملکرد خوبی نداشتند.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال ۹۷ تاکید کردند که دولت و مجلس شورای اسلامی اقدامات فوری جهت اصلاح ساختار بودجه انجام دهند، اما متاسفانه آنطور که باید و شاید این مساله محقق نشده است.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی و برای رفع مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای کشور حتما باید ساختار بودجه اصلاح شود و لازم است دولت و مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مسئله با یکدیگر همکاری کنند.
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا برخی از افراد در سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه سال آینده حکم گرفته‌اند که در دولت قبل هم در همین سمت بودند، اما نتوانستند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد: به کارگیری مجدد این افراد که عزم لازم برای اصلاح ساختار بودجه ندارند و نشان دادند که افرادی ناکارآمد در تدوین بودجه هستند، پالس خوبی برای مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نبود.

ارکانی گفت: البته ممکن است استدلال رئیس سازمان برنامه و بودجه این باشد که فرصت برای جایگزینی این افراد در سازمان برنامه و بودجه بسیار کم بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق بر فرآیند تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نظارت خواهند کرد تا نظرات مدیران سازمان برنامه و بودجه در تدوین سند دخل و خرج کشور مطابق با قواعد، اصول، قوانین مجلس و اسناد بالادستی باشد.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر است تا اصلاح ساختار بودجه عملیاتی شود که البته ما احکام اصلاح ساختار بودجه را هم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساندیم و تلاش می‌کنیم تا بودجه سال آینده هم مطابق با این قانون تدوین و تصویب شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha