۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
سردرگمی و التهابات بازار آهن

سردرگمی و التهابات بازار آهن

روز یکشنبه در بازار آهن التهاباتی به چشم خورد و شاهد نوسان قیمت در بازار آهن بودیم به همین موازات دلار نیز نوسانات جزئی داشت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز یکشنبه در بازار آهن التهاباتی به چشم می خورد و شاهد نوسان قیمت در بازار آهن بودیم به همین موازات دلار نیز نوسانات جزئی داشت و در کانال ۲۷ هزار و ۶۶۰ تومان معامله می‌شد، همچنین مواد اولیه نیز در بورس کالا خریدار چندانی نداشت اما ورق سیاه فولاد مبارکه افزایش ۵ درصدی داشت.

روز یکشنبه بازار میلگرد هم فضای متشنج و ناآرامی را تجربه می‌کرد، طبق اخبار بازارآهن بسیاری از تولیدکنندگان قیمت میلگرد را  ۵۰ الی  ۲۰۰ تومان دادند، برخی از تولید کنندگان میلگرد نیز ب ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان قیمت محصولات خود را کاهش دادند، درحالی که در برخی بخش‌ها قیمت‌ها هیچگونه نوسانی نداشته و ثابت بود.

این نوسانات و تغییر قیمت‌ها در تیرآهن هم مشاهده می‌شد، به عنوان نمونه تیرآهن ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰ الی ۴۰ هزار تومان قیمت تیرآهن را افزایش داد در حالی که برخی تولیدکننده‌ها در بخش کیلو فروشی تیرآهن قیمت محصولات خود را با ۲۰۰ تومان کاهش ارائه دادند. اما کارخانه ناب تبریز تغییری در قیمت محصولات خود نداشت.

همچنین قیمت نبشی، ناودانی و پروفیل نیز بدون تغییر اعلام شد و تقریبا قیمت‌ها ثابت بود.

در این بین خبرها حاکی از این است که مجوز صادرات محصولات فولادی تا آغاز آذرماه سال جاری تمدید شد. در جلسه کارگروه تنظیم بازار، معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت اعلام کرد: تولیدکنندگانی که کف عرضه ۷۰ درصدی تولید را رعایت نکنند، مانع صادرکردن محصولات فولادی آنها خواهیم شد که در این‌صورت بالغ بر ۷۰ درصد آنها از فهرست صادراتی حذف خواهند شد، به همین دلیل مقرر شد واحدهای تولیدی در دو ماه تمدید شده همچنان به صادرات خود ادامه دهند تا در این زمان معین شده درباره زنجیره فولاد تصمیمات لازم اخذ شود. این تصمیم بدین جهت است که تولیدکنندگان در این دوماه بتوانند بازارهای صادرات خود را حفظ کنند.

از طرفی محمود ارباب‌زاده مدیرعامل فولاد سفیددشت با اشاره به ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید و صادر کردن محصولات فولادی، اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان بتوانند در بازار جهانی جایگاه مناسبی برای صدور محصولات نهایی خود ایجاد کنند رشد صادرات میلگرد و تیرآهن را مشاهده خواهیم کرد.

طبق برنامه‌هایی که در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در زمینه تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ذکر شده، پیش‌بینی می‌شود این حجم از تولید فراتر از نیاز کشور باشد، به همین دلیل باید تدابیری در زمینه صادرات این محصولات اندیشیده شود تا بتوان ازین طریق جایگاه صادرات ایران را در بازارهای جهانی پایدار کرد.

لزوم حفظ بازار صادرات در بازارهای جهانی، اعتمادسازی در مشتریان از طریق پایبندی به تعهدات و وظایف است. در پی این اعتمادسازی مشتریان نیز از انجام تعهدات صادراتی ما اطمینان کسب کرده و به خرید محصولات فولادی ایرانی ادامه خواهند داد.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha