جایگزینی انرژی های تجدید پذیر در استخراج «بیت کوین»
«بازار» گزارش می دهد

جایگزینی انرژی های تجدید پذیر در استخراج «بیت کوین»

با افزایش فرایند استخراج بیت کوین، چندین شرکت فعال در این حوزه، انرژی های تجدیدپذیر سبز را جایگزین انرژی الکتریسیته نمودند چون این انرژی از هزینه پایین تری برخوردار است و کربن کمتری منتشر می کند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: استخراج ارز دیجیتال به معنی فرآیند انتشار ارزهای رمزنگاری‌ شده در یک شبکه با انجام مجموعه‌ای از محاسبات ریاضی میسر خواهد شد و درست مانند هر صنعت معدنی دیگر  (طلا، داده و غیره-)با مشکلات منحصربه‌ فردی روبه‌رو است. یکی از چالش برانگیز ترین مباحث استخراج رمز ارزها  بخصوص بیت کوین مصرف انرژی بسیار بالاست که اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فعالیت دارد و مشکلات عمده ای را برای سیستم انرژی مصرفی و در برخی از مناطق نیز محیط زیست را با مخاطرات جدی روبرو کرده است.

گفتنی است، تمام کشورها و شرکت هایی که اکنون به صورت قانونی استخراج رمز ارز بیت کوین را دنبال می کنند جایگزین انواع دیگری از انرژی را در دستور کار خود قرار داده اند تا این فرایند پر بازده را به یک سود و مزیت ملی تبدیل کنند، به نظر می رسد انرژی هسته ای بهترین گزینه برای حل این بحران بوده است چرا که انتشار گازهای گلخانه ای آن بسیار محدود تر بوده و مقدار عظیمی از انرژی را تولید خواهد کرد.

در این راستا چندین شرکت فعال در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت های خود را به سمت استفاده از انرژی هسته ای سوق داده اند که از این جمله می توان به شرکت استخراج Compass Mining اشاره کرد که با همکاری شرکت Oklo، استارتاپ فعال در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای، از انرژی هسته‌ای برای تولید بیت کوین استفاده کنند. این دو شرکت موفق شدند با استفاده از «مایکرو راکتورها» به چالش ساخت راکتورهایی با مقیاس کامل به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنند.

انتشار گازهای گلخانه‌ای انرژی هسته ای  در جریان تولید الکتریسیته در مقایسه با منابع تجدید ناپذیر بسیار محدود است، یکی از سبزترین منابع انرژی محسوب می‌شود و هزینه تولید آن بسیار پایین تر می باشد

دومین شرکت آوانگارد در استخراج بیت کوین از طریق انرژی هسته ای شرکت انرژی آمریکایی Talen Energy است که با همکاری شرکت استخراج TeraWulf وارد همکاری شده است. این دو شرکت اکنون در حال ساخت بزرگترین تاسیسات راکتورهای هسته ای می باشند که از مقیاس چهار زمین فوتبال بر خوردار است.  

الکس هرناندز، رئیس شرکت تالن، مجموعه تأسیسات استخراج جدید را «ناتیلوس کریپتوماین» خطاب کرد و گفت: انتشار گازهای گلخانه‌ای انرژی هسته ای در جریان تولید الکتریسیته در مقایسه با منابع تجدید ناپذیر بسیار محدود است، یکی از سبزترین منابع انرژی محسوب می‌شود و هزینه تولید آن بسیار پایین تر می باشد. به طور کلی  شکافت هسته‌ای فرآیندی است که در رآکتورهای هسته‌ای با استفاده از عنصر اورانیوم برای تولید مقدار عظیمی انرژی به کار می‌رود. این انرژی‌ است که در هسته اتم‌ها نهفته است و می توان از آن به عنوان منبع انرژی استخراج رمز ارز بدون انتشار کربن استفاده کرد.

 بر اساس نتایج دانشگاه کمبریج  بیت کوین سالانه چیزی کمتر از صد ترا وات‌ ساعت (TWh) انرژی مصرف می‌کند که این امر بیت کوین را در رقابت با بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده‌ی انرژی در دنیا قرار می‌دهد که  تنها ۳۹ درصد از آن  براساس انرژی تجدید پذیر است

وی افزود: تأثیر بیت کوین بروی محیط‌ زیست امروزه به‌ خوبی شناخته شده و مستند است؛ شمار زیادی از کارشناسان معتقدند با ادامه روند این چنینی در استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده دمای کره زمین تا ۱۳ یا ۱۴ سال دیگر بیشتر از دو درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. ما بر این باور هستیم که گسترش روزافزون فناوری بلاک چین می‌تواند صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را بر محیط زیست بگذارد و به یکی از مخرب ترین فناوری هایی که تاکنون توسط بشر توسعه داده و استفاده شده است، تبدیل شود.

ناگفته نماند، بر اساس نتایج دانشگاه کمبریج  بیت کوین سالانه چیزی کمتر از صد ترا وات‌ ساعت (TWh) انرژی مصرف می‌کند که این امر بیت کوین را در رقابت با بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده‌ی انرژی در دنیا قرار می‌دهد که تنها ۳۹ درصد از آن براساس انرژی تجدید پذیر است.

این نتایج حاکی از این است که دستگاه های بیت کوین تک منظوره بوده و از عمر بسیار کوتاهی برخوردار هستند که همین امر مشکلات زیست محیطی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha