۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
شرایط نابسامان ذرت در بازار نهاده‌های دامی| قیمت ذرت به ۶۵۰۰ تومان رسید
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار تهران مطرح کرد

شرایط نابسامان ذرت در بازار نهاده‌های دامی| قیمت ذرت به ۶۵۰۰ تومان رسید

نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ضمن اشاره به کاهش چشمگیر ذرت در کشور گفت: هنوز ذرت به دست مرغ دار نرسیده و قیمت آن به ۶۵۰۰ تومان رسیده است و در وضعیت نابسامانی به سر می برد.

به گزارش بازار، ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ضمن اشاره به کاهش چشمگیر ذرت در کشور گفت: در شهریور ماه حدود ۴۰ درصد سهمیه ذرت را دادند که هنوز دست مرغ دار نرسیده در حالی که ۶۵ درصد جیره ذرت است به همین دلیل به قیمت ۶۵۰۰ تومان رسیده است.

نبی پور ضمن اشاره به قول دولت برای استفاده از ذخایر استراتژیک افزود: شرکت پشتیبانی امور دام ذرت دارد اما متاسفانه شرکت های واردکننده به دلیل مشکلات ارزی، ذرت ندارند و وضعیت بسیار اسفبار است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ذرت را مسئله ی حاد این روزها دانست و در مورد ذبح مرغ های تخمگذار به دلیل نبود نهاده خاطرنشان کرد: با پایین آمدن قیمت هیچ حمایتی از مرغدار نشد و مرغ خود را به کشتارگاه فرستادند.

نبی پور در رادیو گفت و گو در مورد عدم مجوز وارد کردن نهاده ها با ارز نیمایی اظهار کرد: بارها و بارها پیشنهاد داده شده و این کار وظیفه دولت است؛ وارد کردن تخم مرغ با وارد کردن ارز نیمایی تقریبا ۴۰ هزار تومان است در حالی که الان ۱۹ هزار تومان تمام می شود.

وی افزود: بازارگاه ذرت سویا را در اختیار می گذارد اما به دلیل بی برنامگی این نهاده ها به موقع به دست مرغدار نمی رسد و مرغدار مجبور است هم در بازار آزاد سرمایه داشته باشد و هم منتظر رسیدن خریدش باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران نظارت را وظیفه تشکل ها دانست و گفت: با کنار گذاشتن تشکل ها و دولتی کردن آن، به وجود آمدن این وضع طبیعی است؛ پیش بینی می شود این صنعت با وضعیت فعلی آینده ای نخواهد داشت و باید منتظر بحران ۶ ماهه ای پس از آزاد شدن نرخ ارز باشیم.

نبی پور گفت: مرغ تخمگذار در ماه حدود ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تن ذرت و حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تن سویا مصرف می کند و نهاده های دپو شده آزاد شده اما چون ارز نیست مشکلات پیش آمده است و شایعه شده آنها را به کشورهای دیگری فروخته اند.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha