۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
راه‌های خراسان رضوی در پیچ‌وخم اعتبار

راه‌های خراسان رضوی در پیچ‌وخم اعتبار

مشهد- رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در گفت‌وگو با بازار بیان کرد: اعتباراتی که برای راهداری در نظر گرفته می‌شود تنها ۱۰ درصد نیاز را برآورده می‌کند.

احمدرضا بخشی در گفت و گو با بازار با اشاره به این موضوع که امسال و هم‌چنین سال گذشته بیشترین خسارتی که به جاده‌های استان واردشده ناشی از بلایای طبیعی به‌ویژه بارندگی و سیل بوده است افزود: همه‌ساله بلایای طبیعی به‌ویژه سیل بیشترین خسارت را به راه‌های این استان وارد  می‌کند.

وی افزود: ازآنجایی‌که ساخت جسم راه و آسفالت پرهزینه است لذا با تخریب سیل و اعتبارات تخصیص یافته جبران خسارات بسیار سخت است.

وی بابیان اینکه  در اردیبهشت سال جاری به‌عنوان ماه پر بارش باران افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال به راه‌های استان خسارت وارد شد بیان کرد: درواقع همیشه میزان خسارات به میزان بارندگی‌ها و قدرت تخریب سیل بستگی دارد.

کمبود اعتبارات
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی به بازار گفت: اعتباراتی که برای راهداری در نظر گرفته می‌شود ممکن است از ۱۰ درصد اعتباری که نیاز است به آن تعلق بگیرد، تجاوز نکند و این امر حوزه نگهداری راه که یک امر جاری و تعطیل ناپذیر هست را بشدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بخشی ادامه داد: به هر شکل ما موظفیم که برای رعایت حال شهروندان و مسافران همه امکانات را جهت عبور و مرور همشهریان فراهم کنیم که البته برای برطرف کردن این مشکلات و جبران خسارات به اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به این موضوع که میزان اعتباری که برای جبران خسارت های وارده اختصاص می یابد با میزان خسارات وارد شده سنخیتی ندارد افزود: در این راستا به اجبار بخشی از این هزینه‌ها را از اعتبارات راهداری استان تأمین می‌کنیم.

بخشی بیان کرد: باوجود تلاش و هزینه کرد برای نصب روشنایی‌های سطح جاده و چراغ‌های مه گیر اما میزان سرقت از کابل‌های برق نسبت به سال گذشته افزایش بسیاری داشته است و لذا خسارات وارده تنها به بلایای طبیعی ختم نمی شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha