۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
شروع زودتر از موعد تعمیرات اساسی نیروگاه‌های کشور

شروع زودتر از موعد تعمیرات اساسی نیروگاه‌های کشور

سخنگوی صنعت برق از شروع زودتر از موعد تعمیرات اساسی نیروگاه‌های کشور به منظور آمادگی برای اوج مصرف تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی هر ساله باید انجام شود افزود: طبق برنامه‌های هر ساله، نیروگاه‌ها پس از پایان اوج مصرف تابستان و از ۱۵ مهرماه باید برای تعمیرات از مدار تولید خارج شوند که امسال این برنامه از سه هفته پیش آغاز شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰ واحد نیروگاهی برای انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شده اند گفت: امسال با تمهیدات انجام شده در واردات برق، مدیریت صادرات و تولیداتی که در اختیار داشتیم زمان تعمیرات را زودتر از موعد شروع کردیم.
 
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: نیروگاه‌ها پس از انجام تعمیرات اساسی، طبق برنامه به مدار تولید وارد خواهند شد تا پاسخگوی نیاز اوج مصرف تابستان باشند.
 
رجبی مشهدی با اشاره به نیاز شبکه‌های انتقال برای انجام تعمیرات اساسی گفت: شبکه‌های انتقال نیز با توجه به اینکه شرایط سختی را پشت سرگذاشتند نیازمند تعمیرات هستند که در این راستا شرکت‌های برق منطقه‌ای ۶۱۹ برنامه را ارائه کرده اند.
 
وی افزود: برنامه‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های برق منطقه‌ای مورد موافقت قرار گرفته و در این راستا استان‌های تهران، خوزستان و فارس نخستین استان‌های شروع کننده اجرای این برنامه‌ها هستند.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha