۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
تاکید بر راه اندازی سریع تر «سامانه تجارت و فروش»/ وارد کنندگان و قاچاقچیان کالا سنگ انداز اجرای کار
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد:

تاکید بر راه اندازی سریع تر «سامانه تجارت و فروش»/ وارد کنندگان و قاچاقچیان کالا سنگ انداز اجرای کار

حسینی‌کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سامانه تجارت و فروش می‌تواند کالا از تولید تا مصرف، واردات کالاها تا توزیع بین مصرف‌کنندگان و نیز فرآیند تولید تا صادرات را به خوبی رصد کند.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به میزان رو به رشد قاچاق لوازم خانگی به کشور و راهکارهای جلوگیری از این مسئله، اظهار داشت: سامانه تجارت و فروش می‌تواند روند کالا از تولید تا مصرف، واردات کالاها تا توزیع بین مصرف‌کنندگان و نیز فرآیند تولید تا صادرات را به خوبی رصد کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، این سامانه می‌تواند به ما کمک کند تا شفافیت در بازار به وجود بیاید، همچنین این سامانه می تواند نقاط کور فرار مالیاتی را از بین ببرد و باعث شود که میزان قاچاق کالا کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت سامانه تجارت و فروش منجر به افزایش حمایت از تولید داخلی خواهد شد. اگر ما این سامانه را راه‌اندازی کنیم و به خوبی بر فرآیند آن نظارت داشته باشیم، قطعاً تأثیرات بسیار خوبی خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: این سامانه باعث می‌شود که کالاها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

حسینی‌کیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سامانه تجارت و فروش به معنای واقعی کلمه راه‌اندازی نمی‌شود؟ گفت: بخش عمده‌ای از فرآیند راه‌اندازی این سامانه انجام شده اما راه‌اندازی کامل آن نیازمند آن است که دولت اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد تا آن را نهایی کند و همه امور ما از طریق سامانه تجارت و فروش انجام شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه کسانی به دنبال زمین زدن تولید داخلی هستند؟ اظهار داشت: قطعاً نگاه وارداتچی‌ها به عدم راه‌اندازی سامانه تجارت و فروش است و همچنین کسانی که در حوزه قاچاق کالا فعالیت می‌کنند و نان آنان در گرویِ قاچاق است، نمی‌خواهند این سامانه راه‌اندازی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت باید اهتمام ویژه‌ای برای راه‌اندازی کامل سامانه تجارت و فروش داشته باشد تا شاهد تأثیرات مثبت آن در جامعه باشیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha