۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
تولید در کشور ما هنوز ارزش نیست
عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع):

تولید در کشور ما هنوز ارزش نیست

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اذعان به اینکه موضوع تولید در کشور ما یک ارزش نیست و ضد تولید هم تنبیه نمی شود افزود: ما باید از محصولاتی که نخبگان ارائه می دهند حمایت های لازم را داشته باشیم.

به گزارش بازار، مهدی روح اللهی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و مدیر اندیشکده پایا گفت: با وجود روحیه مصرف گرایی در جامعه و نبود وحدت نظر بین مسئولان در حوزه های اقتصادی اما طیف وسیعی از مردم هم هستند که خودشان در قالب های مختلف نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ هزار گروه جهادی در کشورمان داریم افزود: حدأقل نیمی از این گروه ها فعال بوده و در سال خدمات متنوعی به مردم ارائه می دهند ضمن اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز بیش از ۳۰۰ گروه تخصصی فعالیت می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه جهاد لزوماً مساوی با شرایط جنگ نیست گفت: موضوع جهاد در کشور چین هم وجود دارد و چینی ها هم برای کشورشان تلاش و جهاد می کنند.

روح اللهی تصریح کرد: ما زمانی که در شرایط جنگی و اضطرار بودیم چاره ای جز مشارکت گرفتن از مردم نداشتیم اما متأسفانه الان مسئولان دولتی این تفکر که برای اداره کشور به مردم نیاز هست را در عمل قبول ندارند و کاری از پیش نمی برند.

مدیر اندیشکده پایا با بیان اینکه تولید در فرهنگ مردم و مسئولان باید ارزش پیدا کند گفت: صرف اینکه بگوییم مردم دنبال رفاه و آسایش بروند مطلب باارزشی نیست چون مصرف گرایی افراطی و مبتنی بر چشم و هم چشمی که با تولید همراه نباشد ضد ارزش است و فایده ای هم ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اذعان به این که موضوع تولید در کشور ما یک ارزش نیست و ضد تولید هم تنبیه نمی شود افزود: ما باید از محصولاتی که نخبگان ارائه می دهند حمایت های لازم را داشته باشیم.

روح اللهی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشورمان دولتی است گفت: در اولین قدم دولت باید شرکت ها و کارخانه های دولتی را به بخش خصوصی واقعی و مردمی و به شیوه صحیح واگذار کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha