۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
زیاندهی پی در پی بانک آینده! | بانکی که روزهای سختی پیش رو دارد
در بررسی «بازار» از صورت های مالی مشخص شد

زیاندهی پی در پی بانک آینده! | بانکی که روزهای سختی پیش رو دارد

صورت های مالی بانک آینده نشان می دهد که این بانک چند سالی است بر دور زیان افتاده طوری که فقط در پایان سال مالی ۹۹ بیش از ۱۷ هزار میلیارد زیان به ثبت رسانده است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: شفاف سازی عملکرد سیستم بانکی که از بانک های دولتی به دستور دکتر احسان خاندوزی شروع شده و به سایر بانک ها نیز تسری کرده است،  نشان می دهد که کدام بانک در انجام فعالیت های خود عملکرد قابل قبولی دارد و کدام یک از آنها با زیان کار می کنند و یا در انجام امور بانکی از رسالت کاری خود فاصله گرفته اند.
با این وجود شفاف سازی عملکرد بانک ها نشان می دهد که کدام بانکها توانسته اند با مدیریت منابع خود کسب درآمد قانونی کنند و یا پرداخت وام و تسهیلات را درچه مسیری به کار گرفته اند. ازطرفی سود و زیان بانک نیز به طور دقیق مشخص می شود تا مردم برای سرمایه گذاری و انجام عملیات های بانکی بتوانند با چشمی باز بانک مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
به طور مثال صورت های مالی منتشر شده درسامانه کدال بیانگر آن است که این بانک بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را در پایان سال مالی ۱۳۹۹ داشته است. علاوه بر زیان سنگین انباشته، زیان یکساله این بانک نیز (در طول یکسال پاین سال مالی ۹۹) بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است که چنین رقمی نشان از روزهای سخت آینده این بانک را می دهد.

بانک آینده در سال ۹۷ زیانی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را داشته است که این رقم زیان در سال ۹۸ به بیش از ۸ هزار میلیارد و در نهایت رقم زیان بانک آینده در سال ۹۹ با سیری شتابنده به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است

بانکی با زیان انباشته نجومی
طبق گزارش های موجود بانک آینده در سال ۹۷ زیانی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را داشته است که این رقم زیان در سال ۹۸ به بیش از ۸ هزار میلیارد و در نهایت رقم زیان بانک آینده در سال ۹۹ با سیری شتابنده به بیش از ۱۷ هزار میلیارد رسیده است.

هزینه های مالی بانک آینده صفر و در طول یک سال مالی منتهی به سال ۹۹ هیچ درامدی کسب نکرده است. همچنین بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی آن نیز صفر نشان می دهد

گزارش منتشر شده در سامانه کدال نشان می دهد که هزینه های مالی بانک آینده صفر و در طول یک سال مالی منتهی به سال ۹۹ هیچ درامدی کسب نکرده است. همچنین بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی آن نیز صفر نشان می دهد. البته سایر درآمدهای و هزینه های غیر عملیاتی، اقلام متفرقه رقم بسیار ناجیزی است.
علاوه بر صفر بودن درآمدهای عملیاتی بانک آینده در سال گذشته میزان دارایی های این بانک نیز در پایان سال مالی گذشته صفر درصد بوده است. همچنین ذخایر این بانک نیز صفر است.
طبق گزارش های موجود جمع بدهی های بانک آینده در صورت های مالی پایان سال گذشته رقمی نجومی ۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریالی گزارش شده است.
همچنین درآمد تسهیلات اعطایی بانک آینده  نیز در سال ۹۹ کمتر از سال ۹۸ بوده و کل این درآمد تقریبا معادل دو سال قبل است. علاوه بر زیاندهی بانک آینده این بانک به بانک مرکزی و نظام بانکی کشور نیز بدهکار است و همچنان از رشدی بالایی برخوردار است.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha