۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
استرالیا برای حذف سوخت‌های فسیلی متعهد نمی شود
نخست وزیر استرالیا:

استرالیا برای حذف سوخت‌های فسیلی متعهد نمی شود

نخست وزیر استرالیا از ارائه تعهد مبنی بر حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی خودداری کرد.

به گزارش بازار، در حالی که قرار است به زودی کنفرانس بین المللی مهمی درباره تغییرات آب و هوایی برگزار شود، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا از ارائه تعهد مبنی بر کاهش تدریجی سوخت‌های فسیلی خودداری کرد. همزمان معاون نخست وزیر استرالیا هم با اهداف تعیین شده مبنی بر کاهش حداکثری گازهای گلخانه‌ای مخالفت کرد.

نخست وزیر استرالیا بعد از شرکت در نشستی در واشنگتن در مصاحبه با رسانه‌های استرالیایی گفت دولت وی همچنان بر روی طرح‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای کار می‌کند. البته وی از ارائه تعهد مبنی بر کاهش تدریجی سوخت‌های فسیلی خودداری کرد. سوخت‌های فسیلی یکی از صادرات اصلی استرالیا و منبع کسب درآمد برای این کشور است.
نخست وزیر استرالیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز گفت طرحی برای تعلیق آنی صنایع مرتبط با سوخت‌های فسیلی ندارد.

وی گفت:" هر تغییری در وضع صنایع مرتبط با سوخت‌های فسیلی به زمان نیاز دارد. ما برای دستیابی به این هدف و به کارگیری فن آوری‌های مدرن در این حوزه به ۲۰ الی ۳۰ سال زمان نیاز داریم. این هدف یک شبه محقق نخواهد شد. "
بارنابی جویس معاون نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه مخالفت خود را با حذف کامل گازهای گلخانه‌ای اعلام کرد و گفت:" از نظر ما حذف گازهای گلخانه‌ای نباید به حذف فرصت‌های شغلی منجر شود. "

وی گفت:" درآمد بخش‌های کشاورزی و معدنکاری برای امرار معاش بخش عمده‌ای از مردم استرالیا ضروری و حیاتی است و نقش این بخش‌های بسیار مهم‌تر از مشاغلی مانند آرایشگاه‌ها و بخش ارائه خدمات خودرویی است. ما باید به خاطر داشته باشیم که سوخت‌های فسیلی بخش عمده‌ای از صادرات ما را تشکیل می‌دهند و حذف این بخش به کاهش استانداردهای زندگی در استرالیا منجر خواهد شد. "

استرالیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ذغال سنگ و همچنین یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان گاز جهان است. این کشور با فشارهای فزاینده‌ای برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در آستانه نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در ماه نوامبر مواجه است که در اسکاتلند برگزار خواهد شد.
صندوق بین المللی پول از استرالیا درخواست کرده است برای دستیابی به هدف کاهش قابل توجه گازهای گلخانه‌ای جدول زمانی تعیین کند.

اسکات موریسون که پیش از این  وزیر خزانه داری استرالیا بود در تابستان دو هزار و هجده  به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد.
موریسون که از افراد نزدیک به مالکوم ترنبال نخست وزیر برکنار شده استرالیاست، در رقابت با پیتر داتون و در انتخابات درون حزبی با چهل و پنج رای در برابر چهل رای داتون به ریاست حزب انتخاب شد.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha